dijous, 23 d’octubre del 2008

Gisela, la Coral d'Aloma

Quan dimarts vaig anar a la preestrena d'Aloma, només sabia que darrere el muntatge hi havia Dagoll Dagom i que els dos personatges principals (l'Aloma jove i l'Aloma madura que en alguns moments fa de narradora i en altres senzillament contempla l'escena) eren, respectivament, una noia de la qual no n'havia sentit mai parlar i Carme Sansa.

Anaven sortint personatges a l'escenari i de sobte vaig adonar-me que un d'ells, la Coral, estava interpretada per Gisela, una cantant que va sortir de la primera edició d'Operación Triunfo, aquell programa de TVE que ha anat degenerant amb el temps. I vaig pensar que, en el món de l'espectacle, encara hi ha diferències.

La meva filla acostumava a veure aquella primera edició d'Operación Triunfo, i jo de vegades també la mirava amb ella. En el grup de concursants hi havia una noia que em recordava algú conegut, però no sabia qui. Per altra banda, a la meva escala hi havia una noia a qui jo havia vist des de petita i vaig començar a pensar que, ara de gran, li trobava una retirada a algú, però no sabia a qui. Al cap d'uns dos o tres anys, en una d'aquelles avorridíssimes reunions de la comunitat de veïns, algú va referència a un veí que aquell dia no hi era i, en comptes d'anomenar-lo pel seu cognom va dir: "el pare de la cantant". Jo vaig preguntar "quina cantant?", perquè no sabia que a l'escala visqués cap cantant, i em va dir : la Gisela!

Aleshores vaig descobrir a qui se semblaven la cantant d'aquell programa de televisió i la jove veïna que de vegades trobava per l'escala o pel carrer: eren la mateixa persona! I vaig pensar en la discreció d'aquesta noia, que tot i haver participat en un concurs de televisió en què va quedar força ben classificada i que va representar per a ella un trampolí en la seva carrera professional, no ha estat mai carnassa per a la premsa del cor, a diferència d'altres artistes sorgits del mateix programa i fins i tot de la mateixa 'promoció', que te'ls trobes fins a la sopa.

Crec que Gisela va enregistrar un CD amb cançons de Walt Disney, que ha fet teatre musical, i que algun any (aquest 2008?) ha representat a Andorra en el Festival d'Eurovisió. No m'interessen els programes del cor, però em fa l'efecte que Gisela NO és de les que hi surten, ni he vist mai periodistes i paparazzi fent guàrdia davant de casa com sembla ser que fan amb alguns famosos o fins i tot amb els famosillos (els qui no tenen altre mèrit que sortir assíduament en la premsa del cor). Potser no hagi tingut un èxit aclaparador com alguns altres cantants sorgit d'aquella Operación Triunfo. Però en el món de l'espectacle, l'èxit pot ser un foc d'encenalls, una escalada ràpida al cim i una caiguda encara més ràpida, de la qual molta gent no és recupera mai. Ella ha anat fent-se una carrera i ara podem veure-la a Aloma, aquest bonic musical que avui s'estrena oficialment al Teatre Nacional de Catalunya. Molta sort, Gisela!