dimecres, 5 de novembre del 2008

Rodrigo y Gabriela

No estic massa --per no dir gens-- al corrent dels moviments musicals actuals. A més, la meva memòria per recordar noms és molt dolenta (acostumo a fer com el capità Haddock, de Tintin, que sempre confon els noms de la gent). De vegades sento música que m'agrada i encara que m'hagin dit o hagi llegit el nom dels intèrprets i de la cançó és possible que al cap d'uns dies ja no sigui capaç de recordar-los. He pensat que el bloc va bé com a recordatori: hi faig un breu comentari i, si hi he trobat un vídeo a YouTube, també un enllaç.

La meva darrera descoberta és un duo de guitarristes: Rodrigo y Gabriela, un noi i una noia mexicans que viuen a Dublin. Potser la seva música no hi tingui res a veure, però m'han fet recordar la música de Paco de Lucía, John McLaughlin i Al Di Meola, però amb un estil nou; influències mexicanes en algunes peces, també percussió, i en d'altres de música que no sabria com dir-ne, la de "soroll" que agrada molt jovent. Però una fusió molt encertada. M'ha agradat.