El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimecres, 5 de novembre de 2008

Rodrigo y Gabriela

No estic massa --per no dir gens-- al corrent dels moviments musicals actuals. A més, la meva memòria per recordar noms és molt dolenta (acostumo a fer com el capità Haddock, de Tintin, que sempre confon els noms de la gent). De vegades sento música que m'agrada i encara que m'hagin dit o hagi llegit el nom dels intèrprets i de la cançó és possible que al cap d'uns dies ja no sigui capaç de recordar-los. He pensat que el bloc va bé com a recordatori: hi faig un breu comentari i, si hi he trobat un vídeo a YouTube, també un enllaç.

La meva darrera descoberta és un duo de guitarristes: Rodrigo y Gabriela, un noi i una noia mexicans que viuen a Dublin. Potser la seva música no hi tingui res a veure, però m'han fet recordar la música de Paco de Lucía, John McLaughlin i Al Di Meola, però amb un estil nou; influències mexicanes en algunes peces, també percussió, i en d'altres de música que no sabria com dir-ne, la de "soroll" que agrada molt jovent. Però una fusió molt encertada. M'ha agradat.