dilluns, 24 de novembre del 2008

Adéu a Popular Science


Fa uns dies que ho sabia, però no vaig voler dir res fins que la mateixa editorial ho fes públic. Dijous passat vaig rebre un correu de Jose Manuel Abad, director de Popular Science, en què m'informava que l'empresa editora ha decidit tancar la revista. Jo tenia un article gairebé enllestit i el deixo arxivat a l'ordinador; segur que aprofitaré aquell text per a alguna altra cosa. Ahir ja em va arribar la notícia oficial des de la llista de distribució de l'Associació Catalana de Comunicació Científica.

La justificació de la clausura de la revista, que estava tenint una bona sortida, és la minva en la publicitat. En menys d'un any ja he vist desaparèixer dues revistes de divulgació científica: Nat a començament d'any i ara Popular Science (poso l'enllaç de Popular Science, però si la revista plega és possible que d'aquí a un temps ja no tinguin ni el web). I n'hi ha una altra, que s'adreça principalment al jovent, que m'han dit que també plegava. No en dic el nom perquè no m'ho han confirmat. Tant de bo sigui només un rumor. Per altra banda, hi ha hagut moltes retallades per a subvencions oficials i moltes activitats de divulgació que s'haurien fet durant el 2008 han hagut de suprimir-se o simplificar-se. I si això passa quan la crisi econòmica sembla que tot just comença, què passarà el 2009? Malament ho tenim les persones que (mal)vivim de la comunicació científica.

A Popular Science, jo només hi havia publicat un article, i en vaig quedar molt satisfeta del tractament que li van donar i del treball del dibuixant. (Si sabés posar un pdf aquí --suposant que sigui possible-- l'hi posaria.) I ara estava fent-ne aquest segon, segura que la maquetació i il·lustracions també m'agradarien. Però ja no serà possible. 8-(