dimarts, 30 de setembre del 2008

Els autobusos de Barcelona

He llegit a la premsa recentment que els autobusos de Barcelona han perdut passatge en relació al metro. Algun diari intentava trobar les possibles causes de la pèrdua de passatge d'un mitjà de transport que, per altra part, sembla que a la gent li agrada més que el metro.

No sé quines són les causes que fan que aquest mitjà de transport perdi passatge, però si que sé per què jo el faig servir molt poc, tot i que també m'agradi més que el metro. En primer lloc, perquè és molt més lent que el metro. Per altra banda, un autobús sol omplir-se abans que un comboi de metro, cosa que fa que sovint calgui viatjar dempeus; i si he de viatjar a peu dret, prefereixo fer-ho en metro, perquè el trajecte sempre dura menys. Una altra causa de la meva deserció del bus és que, si bé sé on es troben les parades que tinc prop de casa, sovint em costa localitzar la parada de tornada, especialment si és en una zona de la ciutat per on passen diverses línies de busos. Però la principal causa que no viatgi en autobús a l'estiu és el fred que hi fa.

Per primera vegada des del mes de juny (o potser maig?) ahir no vaig passar fred dalt d'un autobús urbà de Barcelona. No em va fer falta treure de la bossa el foulard o xal que gairebé sempre hi duc per protegir-me de l'aire condicionat (condicionat per a passar fred) dels espais públics tancats. En pujar al 15 i adonar-me que, en comptes de dur connectat l'aire condicionat, l'autobús duia obertes les petites finestres superiors, que deixaven entrar l'aire de l'exterior, vaig ser apunt de cridar "al·leluia!"

1 comentari:

merike ha dit...

Tinc por del metro. A Barcelona no era ni tan sols prou llest per comprar un tiquet des de l'autòmat. Se m'espanta d'autòmats. L'autobús 67 ens portava a la Plaça de Catalunya.
A Hèlsinki prefereixo el tramvia. Puc comprar la tarifa amb el meu telèfon mòbil. Aquí no tenim cap problema amb aire condicionat com no ho necessitem. Però aquell a l'hotel ens feia constipar-se quan veníem a casa..