dimarts, 9 de setembre del 2008

La memòria i els tomàquets navarresos

Fa algunes setmanes vaig escriure sobre les coses d'abans i en respondre un comentari la meva memòria em va trair. Els tomàquets deliciosos que jo recordava haver comprat en un mercat de Pamplona no eren del Roncal, sinó del Baztán, que és una altra vall del Pirineu navarrès, situada més a l'oest.

Vaig adonar-me de l'error la setmana passada, quan vaig visitar de nou el mercat pamplonès de Santo Domingo. Vaig dirigir-me a la parada on havia comprat aquells tomàquets que recordava tan bons i ve't aquí que els veig de nou, amb el cartell que deia "Tomates del Baztán". Vaig fer com els turistes que, a Barcelona, entren a la Boqueria i surten menjant fruita. Vaig comprar-me un tomàquet que pocs minuts després em vaig menjar asseguda en un banc al carrer Mercaderes. En el cas del sabor, la memòria no em va trair: eren tan bons com jo els recordava.

Foto: M. Piqueras

1 comentari:

merike ha dit...

També he tastat bons tomàquets a Finlàndia:-))) I maduixes gustoses, millor que a qualsevol altre lloc. Prenen la meva llengua! Perquè el nostre estiu té moltes hores de llum de sol acaben per ser molt dolços i plens de sucre. Però naturalment aconseguim només una recol·lecció.