dijous, 13 de març del 2008

Berlin, Berlin!

Visitar Berlin era una de les meves assignatures pendents, M'ha anat molt bé que l'assemblea de l'EUSJA d'enguany se celebri en aquesta ciutat. Tot i que com més va menys m'agrada viatjar en avió, venir a Berlin amb Brussels Airlines m'ha permès conèixer l'aeroport de Tempelhof, que es troba dins de la ciutat i aviat serà història. Com a aeroport, deixarà de funcionar el proper mes d'octubre.

Una característica de Tempelhof és que els avions arriben gairebé a la terminal, però no a l'aire lliure, sinó en un hangar. Baixes de l'avio i a pocs metres ja ets a la terminal. Uns pocs metres més, i ja ets a costat de la cinta de les maletes, que surten de seguida perquè la distància fins a l'avió és d'uns 25 o 30 metres. Quina llàstima, que desapareguin aquests aeroports!

Tempelhof. Avió aturat a pocs metres de l'entrada a la terminal

Unter den Linden és la famosa avinguda berlinesa que va des de l'illa dels Museus, en el riu Spree, fins a la porta de Brandenburg.


Els til·lers no han despertat encara del seu repòs hivernal, i no s'hi veu ni tan sols aquella mena de borrisol verd que ja tenen altres arbres, però passejar per aquesta avinguda és agradable, fins i tot amb el fred i el vent que feia avui. M'he anat aturant aquí i allà: al Museu d'Història de la Ciutat, en alguna botiga per xafardejar, a la Biblioteca nacional, a la Universitat Humboldt, a l'Acadèmia de Belles Arts. I naturalment, la parada obligada a la plaça de París, just davant de la Porta de Brandenburg.

La porta de Brandenburg al capvespre d'un dia de temps rúfol