El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dijous, 13 de març de 2008

Berlin, Berlin!

Visitar Berlin era una de les meves assignatures pendents, M'ha anat molt bé que l'assemblea de l'EUSJA d'enguany se celebri en aquesta ciutat. Tot i que com més va menys m'agrada viatjar en avió, venir a Berlin amb Brussels Airlines m'ha permès conèixer l'aeroport de Tempelhof, que es troba dins de la ciutat i aviat serà història. Com a aeroport, deixarà de funcionar el proper mes d'octubre.

Una característica de Tempelhof és que els avions arriben gairebé a la terminal, però no a l'aire lliure, sinó en un hangar. Baixes de l'avio i a pocs metres ja ets a la terminal. Uns pocs metres més, i ja ets a costat de la cinta de les maletes, que surten de seguida perquè la distància fins a l'avió és d'uns 25 o 30 metres. Quina llàstima, que desapareguin aquests aeroports!

Tempelhof. Avió aturat a pocs metres de l'entrada a la terminal

Unter den Linden és la famosa avinguda berlinesa que va des de l'illa dels Museus, en el riu Spree, fins a la porta de Brandenburg.


Els til·lers no han despertat encara del seu repòs hivernal, i no s'hi veu ni tan sols aquella mena de borrisol verd que ja tenen altres arbres, però passejar per aquesta avinguda és agradable, fins i tot amb el fred i el vent que feia avui. M'he anat aturant aquí i allà: al Museu d'Història de la Ciutat, en alguna botiga per xafardejar, a la Biblioteca nacional, a la Universitat Humboldt, a l'Acadèmia de Belles Arts. I naturalment, la parada obligada a la plaça de París, just davant de la Porta de Brandenburg.

La porta de Brandenburg al capvespre d'un dia de temps rúfol