dilluns, 2 d’agost del 2010

Sóc una "sense papers"!

Qui m'ho havia de dir, que em trobaria en la mateixa situació que tants immigrants! Sóc una "sense papers"! Perquè, per demostrar que existeixes, que ets qui dius que ets, no n'hi ha prou a tenir DNI. Cal que el document estigui vigent.

Aquest matí he anat a demanar un certificat conforme estic al corrent de les meves obligacions amb la Seguretat Social. M'han demanat el DNI per comprovar que era jo i quan la dona que m'ha atès l'ha vist, m'ha dit que no valia per acreditar-me perquè està caducat. Jo ja ho sabia, que estava caducat, però estava esperant que passes el fort de l'estiu, que és quan la gent recorda que ha de renovar el DNI per poder viatjar per Europa sense passaport, i hi ha sempre moltes cues. I em pensava que per justificar que sóc jo em serviria.

Per sort, el meu passaport sí que està vigent i, segons m'han dit a la Seguretat Social, puc dur-lo en comptes del DNI. Demà, doncs, hi tornaré amb el passaport (i demanaré hora per renovar el DNI).

4 comentaris:

Pakiba ha dit...

El DNI caducat no val per a res,suposso que podrias haver enseyat també el carnet de conduir ja que moltes vagades si que val per acreditarse.
Un saludo

La lectora corrent ha dit...

Pakiba, no se m'ha acudit preguntar si el de conduir valia! Com que ja m'ha dit directament el passaport...

zel ha dit...

I com és que no aprofitis passar uns dies vivint l'experiència de ser ilegal?

Unknown ha dit...

Ara ja no és tan pesat renovar el DNI. Pots anar a la comisaria que vulguis demanant hora previament per telèfon, amb la qual cosa, un cop allà, mai hi passes més de 20 minuts. I si no recordo malament, ja surts amb el DNI electrònic fet.