dissabte, 9 d’agost del 2008

Jo Stafford

Llegeixo en el Time que ha mort, als 90 anys, Jo Stafford, una de les cantants nord-americanes del segle XX que van fer-se un lloc en un grup en què podríem trobar Ella Fitzgerald, Judy Garland i Peggy Lee. Time diu de Stafford que "cantava directament en el centre de la nota i el seu so era tan clar com una ciutat espanyola la migdia" (suposo que es deu referir a una ciutat del sud de la península).

El nom de Jo Stafford no em deia res i he intentat reconèixer la seva veu buscant-la a Youtube. S'hi troba bastant de material i he estat una estona gaudint amb algunes de les seves cançons. La més famosa és You belong to me, del 1952, de la qual va vendre 2 milions de discos, però a mi m'han agradat més algunes altres que he trobat. Escolteu aquesta versió seva de Flow Gently, Sweet Afton, treta d'un disc que va enregistrar amb cançons escoceses:



També m'ha agradat Whispering Hope, cantada a duo amb Gordon MacRae:



I, en un estil molt diferent, aquesta barreja de cançons d'amor que fa amb Ella Fitzgerald: