El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dissabte, 9 d’agost de 2008

Jo Stafford

Llegeixo en el Time que ha mort, als 90 anys, Jo Stafford, una de les cantants nord-americanes del segle XX que van fer-se un lloc en un grup en què podríem trobar Ella Fitzgerald, Judy Garland i Peggy Lee. Time diu de Stafford que "cantava directament en el centre de la nota i el seu so era tan clar com una ciutat espanyola la migdia" (suposo que es deu referir a una ciutat del sud de la península).

El nom de Jo Stafford no em deia res i he intentat reconèixer la seva veu buscant-la a Youtube. S'hi troba bastant de material i he estat una estona gaudint amb algunes de les seves cançons. La més famosa és You belong to me, del 1952, de la qual va vendre 2 milions de discos, però a mi m'han agradat més algunes altres que he trobat. Escolteu aquesta versió seva de Flow Gently, Sweet Afton, treta d'un disc que va enregistrar amb cançons escoceses:



També m'ha agradat Whispering Hope, cantada a duo amb Gordon MacRae:



I, en un estil molt diferent, aquesta barreja de cançons d'amor que fa amb Ella Fitzgerald: