dimecres, 14 de juliol del 2010

L'eclipsi a Youtube

Ja han posat a Youtube el vídeo enregistrat per l'expedició Shelios2010. Em sembla que n'hi ha dos, però el que mostra l'eclipsi en la totalitat és aquest:



Us recomano que el vegeu sense so, especialment quan l'eclipsi arriba a la fase de la totalitat. Hi ha una noia i un noi que non paren de xerrar tota l'estona com si en comptes de veure un eclipsi de Sol estiguessin retransmetent el partit de futbol que feien a la mateixa hora. Potser hi hagi a qui no li importi aquella xerrameca, però jo crec que un eclipsi de Sol s'ha de veure en silenci per apreciar-lo en tota la seva grandesa.

2 comentaris:

fra miquel ha dit...

El vaig veure la mateixa nit pels enllaços que ens vares deixar. Realment no entenc cop poden estar aquells dos comentant l'eclipsi!!! Jo m'hauria estat calladet concentrat per no perdre'm cap detall!
A la Polinèsia francesa sembla que no varen tenir tanta sort i estava més núbol.
B7s

Mercè Piqueras ha dit...

Fra Miquel, les dues vegades que he vist un eclipsi tenia els cinc sentits posats en el cel; no volia perdre'm res d'allò que sabia que només duraria uns minuts i que no es tornaria a repetir fins al cap de molt de temps i en algun lloc on potser jo no podria ser-hi. A Líbia, vaig haver d'allunyar-me d'on era el grup amb el qual vaig anar-hi (només s'hi podia viatjar en grup) i amb tot i això en sentia la cridòria. Potser sigui costum en la gent que va habitualment a veure eclipsis.