dissabte, 3 de juliol del 2010

Els prospectes

Molts medicaments duen uns prospectes que haurien de venir acompanyats d'una lupa. Fa uns dies, però, vaig comprar uns col·liris que incloïen un prospecte com mai n'he vist cap altre. Vegeu-lo a la foto, al costat de l'ampolleta de col·liri. El regle que he posat de referència té una escala de trenta centímetres i la longitud del prospecte ultrapassa gairebé vint centímetres la del regle.

Gràcies a aquest desplegament de paper, la font que fan servir en el prospecte és d'un mida fàcilment llegible. Així m'he assabentat de les contraindicacions, de qui no pot utilitzar aquest col·liri (entre d'altres, les persones amb "tumor en las glándulas adrenales (feocromocitoma)" i aclareix: su médico se lo indicará), de les precaucions que cal prendre quan s'aplica, dels possibles efectes adversos... En acabar de llegir, vaig agafar l'ampolleta de col·liri i la vaig llençar a les escombraries.

6 comentaris:

Clidice ha dit...

doncs em pensava que no t'hagués fet falta el coliri després de llegir tot això! mare meva!

Mila ha dit...

No m'extranya! Em vaig trobar amb un anàlgesic, receptat, que quan el vaig acabar de llegir, estava tant espantada que no m'el vaig pendre!!

Claudi Mans ha dit...

Aquesta és la conseqüència de la cerca de seguretat a ultrança per part del consumidor-pacient, i de l'empesa fabricant del producte. Per curar-te la salut, es curen en salut i diuen tot el que podria arribar-te a passar, perquè si a algú li passés, no digu que no ha estat advertit i no li posi una demanda meganària.
Si les verdures i hortalísses portéssin prospectes, no deixarien vendre les patates per excés de solanina, alcaloide tòxic, i perquè quan es fregeixen generen acrilamida, mutagènic. Ni deixarien fer pa per raons similars.
No anem bé.

Aram ha dit...

I tant què és seguretat, no fos com la persona que va denunciar a un fabricant de microones, per no avisar que no s'hi podien posar gats, i en posar-hi el seu gat es va morir. (Potser és llegenda urbana, però ...

Anònim ha dit...

Clar, jo crec que s'ha de llegir, però sabent que ho posen tot. Vull dir, és com si algú, quan eix de casa, algun altre li recordara que li pot caure una rajola al cap, i això és de veres, però és poc probable que passe.

M'ha agradat el post de hui, el del verí... I és veritat, no tot el món llig els comentaris, a no ser que vaja a comentar :)

Coralet

Núr ha dit...

Normalment, jo llegeixo tres o quatre coses dels prospectes, no tot sencer, especialment si m'ho ha receptat el metge perquè entenc que, en cas de possibles efectes adversos, el metge no ho hauria receptat!