El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dilluns, 28 de setembre de 2009

Una cosa tan petita...

Una cosa tan petita com un virus, i quins estralls que fa! (I tots els virus fossin com aquest!) No sé si deu ser la grip A, l'estacional o si es tracta només d'un refredat comú. No sé on dec haver pescat el virus, però dissabte al vespre vaig començar a notar els seus efectes: mal de gola, atuïment, el nas que començava a rajar, els ulls plorosos... Ahir al matí, en esmorzar, cada bocí d'aliment que engolia era com un tros de paper de vidre que em fregués la faringe i la laringe inflamades. Al migdia em trobava millor, però al vespre aquest maleït rinovirus o el que sigui va començar de nou el seu atac. Avui em sento com si tingués dins del cap unes personetes que hi piquessin amb maces o com si hi haguessin fet cap els trabucaires de les festes de la Mercè i el meu crani fes de caixa de ressonància.

Ja he començat a prendre infusions de gingebre i mel. Ja començo a acostumar-me de nou a aquell sabor picant i dolçastre alhora. De vegades, quan el líquid passa per la gola sento com si unes agulles se m'hi clavessin suaument, en una sensació que és alhora dolorosa i agradable. Després, el gingebre sembla que actuï com un anestèsic; la tos es calma i el dolor desapareix una estona. Però els cops de maça --o dispars de trabuc-- dins del crani em recorden que els virus no s'han rendit encara. Intento oblidar-me que hi són, però espero que no ho faci el meu sistema immunitari i que enviï a les meves vies respiratòries el seu exercit i les seves armes més potents per combatre aquest intrús que ha entrat en el meu cos i s'aprofita de les meves cèl·lules per multiplicar-se una i altra vegada. Perquè els virus no saben fer altra cosa: entren en una cèl·lula, aprofiten l'aparell de replicació cèl·lular per multiplicar-se ells i els nous virus surten fora i van a l'interior d'altres cèl·lules per fer el mateix. Quin avorriment, oi?

Vaig a preparar-me una altra infusió...