El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dijous, 10 de setembre de 2009

Ciència i cançons

El meu pare m'explicava que va aprendre les taules de multiplicar amb música: "Dooos por uuuna es dos; dooos por treees, seis; dooos por....". I el juliol de 2008 vaig comentar aquí diverses experiències --antigues i modernes-- per fer aprendre els elements de la taula periòdica de manera entretinguda.

Ara n'afegeixo una altra: amb música, com es feia en temps del meu pare amb la taula de multiplicar. Peter Weatherall treballa en el món de l'educació i ha fet moltes cançons, que s'acompanyen de dibuixos i altres recursos multimèdia, com a material complementari en l'ensenyament de moltes matèries, entre les quals hi ha assignatures de ciència. Vegeu aquesta cançoneta per aprendre els deu primers elements de la taula periòdica:



Us heu fixat en la musiqueta, aproximadament a partir del segon 14, el tros que diu "Hydrogen, Helium, Lithium, Berillium, Boron, Carbon"? No us recorda la banda sonora d'algun telefilm infantils japonés? No sabria dir quin; potser Heidi.

M'ha fet gràcia també aquesta cançoneta sobre la fotosíntesi de les plantes:




S'atreveix fins i tot a fer una cançó sobre el DNA:



M'agradaria saber si hi ha experiències semblants en català o en castellà (a part de les taules de multiplicar amb música).