dijous, 10 de setembre del 2009

Ciència i cançons

El meu pare m'explicava que va aprendre les taules de multiplicar amb música: "Dooos por uuuna es dos; dooos por treees, seis; dooos por....". I el juliol de 2008 vaig comentar aquí diverses experiències --antigues i modernes-- per fer aprendre els elements de la taula periòdica de manera entretinguda.

Ara n'afegeixo una altra: amb música, com es feia en temps del meu pare amb la taula de multiplicar. Peter Weatherall treballa en el món de l'educació i ha fet moltes cançons, que s'acompanyen de dibuixos i altres recursos multimèdia, com a material complementari en l'ensenyament de moltes matèries, entre les quals hi ha assignatures de ciència. Vegeu aquesta cançoneta per aprendre els deu primers elements de la taula periòdica:



Us heu fixat en la musiqueta, aproximadament a partir del segon 14, el tros que diu "Hydrogen, Helium, Lithium, Berillium, Boron, Carbon"? No us recorda la banda sonora d'algun telefilm infantils japonés? No sabria dir quin; potser Heidi.

M'ha fet gràcia també aquesta cançoneta sobre la fotosíntesi de les plantes:




S'atreveix fins i tot a fer una cançó sobre el DNA:



M'agradaria saber si hi ha experiències semblants en català o en castellà (a part de les taules de multiplicar amb música).