dilluns, 21 de setembre del 2009

La Bottega del Gelato

M'havien dit que, a Pisa, provés els gelats de La Bottega del Gelato, que es troba a piazza Garibaldi, una petita plaça a costat del riu, des d'on surt el carrer porticat més freqüentat de la ciutat. És una geladeria amb un mostrador allargat amb un gran assortit de gelats de gustos molt diversos. La gent sol seure per qualsevol racó de la plaça a menjar els gelats. Vaig demanar-ne el més petit: dues enormes boles que, abans que pogués acabar-les, van anar regalimant pel con de neula. Dos euros. Em va semblar un preu molt raonable. Vaig agafar una bola de gelat d'arròs i una altra de cafè. Delicioses!

La Bottega del Gelato, a Pisa


A Florència vaig trobar una altra Bottega del Gelato. Malgrat la coincidència del nom, no em va semblar que fos cap franquícia, perquè a la botiga de Florència només venien gelats amb pal, com els nostres polos. Artesans, però. "Il gelato italiano su stecco genuino al 100%", deia un cartell a l'entrada de la botiga. Me'n vaig menjar un de iogurt de maduixa i fruits de bosc. Exquisit!

Vista parcial del mostrador de La Bottega del Gelato, a Florència
Fotos: M. Piqueras (setembre 2009)