El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

divendres, 9 de maig de 2008

Al maig cada dia un raig

Fa una estona, mentre sentia caure la pluja, se m'ha acudit de buscar algun refrany que hi fes referència i també al mes de maig. Ves per on, que el cercador m'ha dut a un text que vaig escriure jo mateixa el 1999 i que ja tenia oblidat. Aleshores preparava els fulls lexicogràfics Què cal saber?, de la Societat Catalana de Biologia, i se'm va acudir de fer-ne un dedicat a termes relacionats amb la pluja, que vaig titular "Al maig cada dia un raig". Vaig estar preparant aquells fuls durant set anys i sempre intentava trobar algun pretext perquè els fulls no fossin exclusivament de ciència (biologia sobretot). M'ho vaig passar molt bé redactant el de la pluja.