diumenge, 19 de setembre del 2010

Labordeta i el seu "Canto a la libertad"

M'assabento per la premsa de la mort de José Antonio Labordeta (1935-2010), escriptor, poeta, cantautor, polític i sobretot, un aragonès que s'estimava molt la seva terra i la seva gent.

Crec que un dels millors records que podem tenir de Labordeta és el del seu Canto a la libertad. Aquesta cançó és per a molts aragonesos l'himne no oficial del seu país. Si jo fos aragonesa, també preferiria que el meu himne comencés dient "Habrá un día en que todos, al levantar la vista, veremos una tierra que ponga Libertad", que no pas "Nos ha llevado el tiempo al confín de los sueños. Un nuevo día tiende sus alas desde el sol", que és com comença l'himne oficial.



Descansi en pau José Antonio Labordeta

Podeu llegir-ne més:
L'Avui / El Punt: Mor el cantautor,  polític i escriptor aragonès José Antonio Labordeta.
La Vanguardia: Muere en Zaragoza José Antonio Labordeta, un referente moral.
Vilaweb: Es mor el cantant i polític José Antonio Labordeta.
El País: José Antonio Labordeta muere en Zaragoza tras una larga enfermedad.
El País: ¡A la mierda! (05.01.2009, sobre la seva famosa exclamació en el Congrés dels diputats de Madrid)
El Heraldo de Aragón: Adiós, Labordeta.
El Heraldo de Aragón: Así fue su vida.

1 comentari:

zel ha dit...

`Mercè, avui, som els malalts de blog (i de d'altres dèries) els qui hem fet aquest recorregut que an bé recomanes...Jo m'he quedat amb el "Somos"...