dimarts, 28 de setembre del 2010

Trencadís a Montevideo

Per la ciutat vella de Montevideo de tant en tant, a les voreres o en el terra --en carrers de vianants que no tenen vorera--, he vist uns quadrats fets de trencadís. Estic intrigada per saber quin és el seu significat. Com que el primer vaig veure'l davant d'un edifici modernista, vaig pensar que potser indiquen una ruta modernista per la ciutat. Però la meva hipòtesi ha fallat quan n'he trobat alguns en llocs on no hi ha cases modernistes. He de preguntar-ho.






Actualització 29.09.2010
Una dona de Montevideo m'ha explicat que el trencadís el fa un senyor per encàrrec dels veïns. Diu que, quan cal arreglar una vorera, ho han de pagar els veïns, i a Ciudad Vieja, n'hi ha que avisen aquest senyor perquè, quan s'ha trencat una peça del terra, els la substitueixi per trencadís, que ell mateix prepara amb restes de rajoles de mosaic.

Fotos M. Piqueras, 26.09.2010

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Que bonic, no? Li donen un toc de color a l'asfalt i als nostres passos. Ben bonic. Esperem la resposta al per què.

Pakiba ha dit...

Com diu Anónim,queda molt bonic.

Margarida ha dit...

Potser és obra d'un paleta amb dots d'artista!

Tinc un bloc de cuina i acabo de publicar una recepta amb un enllaç amb el teu post del "Miracle de san Gennaro". Espero que no et molesti. En cas contrari m'ho dius i el trauré.

M'he estat mirant el teu bloc i el trobo molt interessant. Penso tornar per aquí, perquè s'aprenen moltes coses.

Una abraçada

La lectora corrent ha dit...

Margarida, no sé si és paleta o no, però sí que és obra d'un senyor a qui li encarreguen els veïns que posi trencadís on falta alguna peça del terra. La veritat és que hi podria haver molt més trencadís perquè per aquesta part de la ciutat les voreres estan molt malmeses. Quan penso que a Barcelona de vegades renoven voreres que encara semblaven noves!

Pel que fa a l'enllaç al miracle de San Gennaro, no em fa res, al contrari, gràcies.

fra miquel ha dit...

Simplement sensacional.
No cal estudiar paisatgisme per a ser paisatgista.
Els pagesos fan paisatge al camp. Els veïns de la citat vella de Montevideo el fan a ciutat ;o)

A Barcelona l'ajuntament controla el color de les façanes, la mida i forma dels cartells a les botigues, uniformitza les casetes dels floristes de les Rambles, imposa les espècies arbòries que planta a la ciutat, alguns cops amb dubtosa professionalitat...
Tenim poques oportunitats de fer paisatge, sniff!

ninona ha dit...

M'ha agradat la història.
Avui que em semblava que tot és una mica trencadís, t'he enllaçat des del meu bloc