dimecres, 17 de juny del 2009

El misteri de la parada del bus

La meva ciutat em reserva cada dia alguna sorpresa. Ahir al matí vaig agafar l'autobús a la parada de la Travessera de les Corts, costat mar, entre la Gran Via de Carles III i el carrer Lluçà. Vaig seure sota la marquesina i res no em feia pensar que era la darrera vegada que esperava l'autobús en aquell seient. A la tarda vaig tornar de nou a agafar l'autobús i la marquesina havia desaparegut. Només unes piles de runa i terra a la vorera eren els testimonis que allà hi havia hagut alguna cosa.

No vaig poder fer cap foto perquè tenia pressa i el meu autobús arribava a la parada al mateix temps que ho feia jo. Aquest migdia, passant-hi camí de casa i sense pressa, he pogut fer la foto de la situació actual (o potser ja no sigui tan actual quan escric això; si va desaparèixer en tres hores, qui sap què m'hi trobaré quan hi torni a passar):


Moltes vegades em lamento que a Barcelona hi ha moltes parades d'autobús que no són més que un pal amb la indicació de la parada, sense cap seient per a persones grans o amb problemes per estar-se esperant a peu dret molta estona, ni amb un aixopluc, ni que sigui petit, per protegir-se de la pluja o del sol. Això, de vegades, en llocs on la vorera és prou ampla per permetre que hi hagués la marquesina. I ara em treuen la "meva" parada, i la de molta gent del veïnat, on gairebé sempre hi havia algú assegut esperant un autobús de les tres línies que hi passen (15, 43 i 59).

No sé si aquella marquesina era vella o no. Potser la canviaran per una d'ultima generació, amb un quadre electrònic que indiqui l'estona que trigarà a arribar l'autobús i amb seients més còmodes (per sort, a les marquesines no s'hi pot posar aire condicionat). Si és així, espero que això sigui aviat i que, quan s'hi posin, també ho enllesteixin en unes hores. Però, per què no han començat posant marquesines a les parades on encara no n'hi ha i hi farien molt de servei?

1 comentari:

uncnoun ha dit...

Últimament han canviat algunes marquesines del meu barri també.
En cap cas han tardat més de 24 hores.