El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimecres, 17 de juny de 2009

El misteri de la parada del bus

La meva ciutat em reserva cada dia alguna sorpresa. Ahir al matí vaig agafar l'autobús a la parada de la Travessera de les Corts, costat mar, entre la Gran Via de Carles III i el carrer Lluçà. Vaig seure sota la marquesina i res no em feia pensar que era la darrera vegada que esperava l'autobús en aquell seient. A la tarda vaig tornar de nou a agafar l'autobús i la marquesina havia desaparegut. Només unes piles de runa i terra a la vorera eren els testimonis que allà hi havia hagut alguna cosa.

No vaig poder fer cap foto perquè tenia pressa i el meu autobús arribava a la parada al mateix temps que ho feia jo. Aquest migdia, passant-hi camí de casa i sense pressa, he pogut fer la foto de la situació actual (o potser ja no sigui tan actual quan escric això; si va desaparèixer en tres hores, qui sap què m'hi trobaré quan hi torni a passar):


Moltes vegades em lamento que a Barcelona hi ha moltes parades d'autobús que no són més que un pal amb la indicació de la parada, sense cap seient per a persones grans o amb problemes per estar-se esperant a peu dret molta estona, ni amb un aixopluc, ni que sigui petit, per protegir-se de la pluja o del sol. Això, de vegades, en llocs on la vorera és prou ampla per permetre que hi hagués la marquesina. I ara em treuen la "meva" parada, i la de molta gent del veïnat, on gairebé sempre hi havia algú assegut esperant un autobús de les tres línies que hi passen (15, 43 i 59).

No sé si aquella marquesina era vella o no. Potser la canviaran per una d'ultima generació, amb un quadre electrònic que indiqui l'estona que trigarà a arribar l'autobús i amb seients més còmodes (per sort, a les marquesines no s'hi pot posar aire condicionat). Si és així, espero que això sigui aviat i que, quan s'hi posin, també ho enllesteixin en unes hores. Però, per què no han començat posant marquesines a les parades on encara no n'hi ha i hi farien molt de servei?

1 comentari:

uncnoun ha dit...

Últimament han canviat algunes marquesines del meu barri també.
En cap cas han tardat més de 24 hores.