El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

diumenge, 13 de juliol de 2008

1.000.000 de llibres gratis

Fins al 4 d'agost, la Fira Mundial del Llibre Electrònic ofereix un milió de llibres i altres documents que poden descarregar-se de la xarxa. Aquesta notícia és de les que cal difondre, perquè se n'aprofiti el nombre més gran de gent possible. Jo me n'he assabentat a través del bloc Quiro News, de l'Associació Catalana d'Història de la Veterinària.

Alguns exemples del que s'hi por trobar: Un recull d'assajos de Virginia Wolf; el llibre Half hours in the far north / life amid snow and ice, que tracta de la vida a l'Àrtic, i inclou nombroses il·lustracions; contes de Beatrix Potter, amb les il·lustracions de l'autora; o una història d'estudiants i mestres de ciències de la salut de l'edat mitjana, per esmentar-ne només uns pocs.

Val la pena aprofitar aquesta fira, tot i que el bé de deu d'obres que posa a l'abast de tothom em fa recordar el que hi ha escrit en una samarreta que em vaig comprar fa anys en una llibreria increïble que vaig descobrir a Nova York: "So many books, so little time".