El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

diumenge, 10 de febrer de 2008

Camden Town

He llegit al diari que anit hi va haver un gran incendi a Candem Town, un barri --o ajuntament propi?-- molt característic al nord de Londres. Vaig passar un matí a Camden Town l'agost del 1985. Tot i que Londres ja era una ciutat que atreia molt de turisme, aquella zona era relativament tranquil·la, fins i tot en cap de setmana, que és quan hi vaig anar a veure-hi el mercat de Camden Lock. Hi vaig arribar amb un barquet per un canal --Regent's Canal-- que uneix la zona de Paddington amb els molls de l'est de Londres i que a costat de Camden Lock fa una mena de cul de sac.

Amb els anys, els records s'esvaeixen i confonen, però posaria la mà l foc que en aquella zona hi havia unes comportes i l'aigua del canal tenia nivells diferents a un i altre costat. Sí que recordo molt bé haver pujat al vaixell a Little Venice --més semblant a Amsterdam que a Venècia-- perquè era el barri on vivia la Vera, l'amiga que em va fer conèixer Camden Town, un barri que no sortia a la majoria de guies turístiques. També recordo que el vaixell passava a costat del zoo de Londres. I les moltes parades de roba, d'artesania i de menjar que, a Camden Lock, omplien l'esplanada a tocar del canal. En aquell temps, el mercat em va semblar original i genuí, no pas fet per als turistes com podia ser-ho Covent Garden. Suposo que, si ara hi tornés, el meu record em semblaria una deformació de la realitat. Si més no, pel que he sentit a les notícies aquella zona atreu milers de visitants el cap de setmana. Prefereixo el Camden Town dels meus records.