dijous, 27 d’agost del 2009

Com pots saber si t'entren intrusos?

A través del bloc de Xavier Caballé, L'home dibuixat, m'he assabentat que aproximadament el 80% dels usuaris d'Internet són vulnerables a atacs externs. Són --som, perquè és possible que jo en sigui una-- les persones que fem servir una versió d'Adobe Flash o Acrobat que és vulnerable. L'informe a què fa referència Caballé diu que Flash és el summum per a la distribució de programari maliciós (malware).

Jo tinc moltes vegades la sensació que volen entrar-me a l'ordinador i fins i tot tinc dubtes si quan rebo avisos que diuen que hi ha actualitzacions de Windows, Firefox, Flash, Acrobat, iTunes o altres aplicacions que pugui tenir a l'ordinador són reals o poden ser falsos, de llocs d'Internet que es facin passar pels oficials, com aquests webs que imiten els webs reals de bancs i caixes d'estalvis. I el que no faig mai és baixar-me o actualitzar aplicacions des de webs que no són l'oficial (si no em refio dels llocs que aparentment són el web oficial, com hauria de refiar-me dels que d'entrada ja sé que no ho són?).

Per altra banda, penso que els ordinadors actuals són tan llestos, que potser deuen tenir la manera de detectar si els avisos d'actualitzacions noves procedeixen d'un web impostor. Cada vegada que em surt un d'aquests avisos és un dilema. Especialment perquè amb aquest ordinador estic bastant mosca, amb això del BlueScreen que em passa sovint (ara fa un moment que m'ho acaba de fer, després de dur uns dies bastants tranquils). El que m'agradaria esbrinar és com puc assabentar-me si estic dins d'aquest 80% a què es refereix l'informe esmentat. Però, si us plau, si em llegeix algun pirata informàtic o algun hacker, que no provi de demostrar-m'ho, perquè si m'hi trobés, en aquell 80%, m'enduria un bon ensurt en assabentar-me'n d'una manera pràctica.