dimecres, 2 de maig del 2012

No és una estafa però...

...crec que és una enredada per aconseguir les nostres dades amb finalitats que suposo d'assetjament comercial.

Avui, a la nostra escala han deixat unes bosses amb un petit envàs de plàstic i un formulari on diu que fan “un estudi de la qualitat de les aigües” del nostre districte i ens demanen una mostra de l’aigua de l’aixeta de cada casa. Han demanat al conserge que les distribuís als veïns i li han dit que demà passaran a recollir-les. En el formulari que inclouen i que demanen que s'ompli, afirmen que no estan afiliats a cap companyia pública o ajuntament, i destaquen, amb majúscules, que ens faran “UNA ANALÍTICA GRATUÏTA DE L’AIGUA DE CASA SEVA”.

Com que m'estranya molt que una empresa privada (Inverbramm Europa S.L., segons deia a la lletra petita) analitzi l'aigua de casa meva de manera altruista, he llegit atentament el formulari. En acabar la lectura ja tenia ben clar que no lliuraré la mostra d'aigua ni ompliré el formulari. I això, per diversos motius:
  • Per fer un estudi de la qualitat de l’aigua en un districte no cal demanar una mostra a cada veí; és suficient a prendre’n unes quantes de manera aleatòria.
  • Per conèixer la qualitat de l’aigua no és necessari saber les coses que pregunten: si qui ha donat la mostra ha pensat mai a tractar l’aigua de casa seva, a quin grup d’edat  pertany, i quantes persones viuen a casa. L’aigua que surt per l’aixeta és la mateixa independentment d’aquests factors.
  • A la lletra petita que hi ha a peu de pàgina, en el formulari, diu que les dades s’inclouran en un fitxer “creat sota la responsabilitat d’INVERBRAMM EUROPA, S.L., amb  finalitats comercials.” (Les negretes són meves.)
Per saber alguna cosa sobre l’empresa que s’ofereix a fer aquesta anàlisi de manera “altruïsta”, he consultar el seu web.  Venen aparells per a òsmosi inversa i descalcificadors. En el primers, diuen que ens podem estalviar 200 € i en els descalcificadors, 300 €. No indiquen, però, quin és el seu preu. També venen un aparell que es diu “Airmaster DFS” i no expliquen exactament què és, però sembla un filtre per a l’aire i entre els seus components hi ha “una bio-luz de pantalla”, una “Trampa de Micro-organismos para la continua exposición germicida” i una “Zona de Eliminiación de Gérmenes Patentada”, amb “16-18 kv de energía que elimina efectivamente el núcleo de los Micro-organismos”. No dubto que l'aparell sigui eficaç per tractar l’aire, però en la seva descripció fan servir una terminologia i explicacions suposadament científiques que diuen molt poc en favor de l’empresa. 

Com que no sembla que la finalitat d'obtenir una mostra d'aigua per part d'aquesta empresa sigui altra que captar possibles clients per proposar-los la compra d'algun dels seus aparells (és obligatori indicar un número de telèfon fix), jo no penso seguir-los el joc. I en una nota que penjat a l'ascensor, he recomanat a la comunitat que no tornin el formulari amb les seves dades.

6 comentaris:

Pakiba ha dit...

A casa meva las han deixat un munt de vegades i la britat es que mai les he tornat, pero ells no es cansan de possarles a totes les portes.

Ofelia ha dit...

A casa també ho han intentat.I parlant d'enredades fa uns dies em va picar a la porta un enviat d'Endesa dient que havia d'actualitzar la tarifa" i que per això necessitava no sé quin codi de la meva factura i, naturalment, la meva firma. La persona era efectivament enviada per l'empresa, l'enganyifa es l'excusa ja que es una manera com una altra de firmar la contratació d'un servei que no t'interessa. Al final no obro la porta a ningú.

Moments ha dit...

A casa, a Palma, la "cita" va esser per telèfon. Em digueren que era una empresa (no record el nom) i em demanaren quan m'anava bé que passassin a analitzar l'aigua gratuitament. Vàrem quedar d'acord (em va paréixer bona idea, la veritat) i, després d'analitzar-la, em volien vendre una mena de depuradora per instal.lar a l'aixeta. Varen esser pesadíssims insistint. Però, clar, no la vaig voler. No em demanaren cap dada personal.

Mercè Piqueras ha dit...

Aquesta gent que van per les cases --tant els de la mostra d'aigua com els que diuen que són d'Endesa-- són agents que treballen a comissió, segons les vendes o contractes que fan. Per això intenten qualsevol estratagema per convèncer o enredar els possibles clients. Quina llàstima, haver de treballar en aquestes condicions!

rubenpermuy ha dit...

A casa meva també ha arribat i fa una pinta d'estratègia de màrketing...

Anònim ha dit...

Una mica tard pero..efectivament es una estrategia de marketing bastant enganyosa. Jo he treballat amb aquesta empresa i puc dir que els preus i el posterior tracte al client la converteixen en casi una estafa. Son uns piratas de cuidado!