El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dilluns, 5 de setembre de 2011

Què és això?

En obrir el meu bloc, se m'obre una finestra que diu això:

Peligro: Surf-Shield ha detectado amenazas activas en esta página y ha bloqueado el acceso para su protección.
La página que intenta ver se ha identificado como una vulnerabilidad conocida, phising o sitio web de ingeniería social, por lo que ha sido bloqueada para su seguridad. Sin protección, tal como la contenida en Barra de herramientas de seguridad de AVG y AVG, su equipo se encuentra expuesto a peligros, daños o a un robo de identidad. Siga una de las siguientes sugerencias para continuar.

URL: didaclopez.blog.cat/
Nombre: Script Injection (type 1702)

Però l'adreça que indica no és la del meu bloc, sinó d'un altre bloc. Què ha passat?

Actualització 05.09.2011, 15.20
Després de comprovar que l'URL correspon a un dels blocs que tinc enllaçats des del meu, he fet el que m'aconsella Xavier Caballé i l'he eliminat de la llista. Ara ja no em passa.

6 comentaris:

vpamies ha dit...

Sembla que vulguin redirigir el teu trànsit cap algun lloc perillós (virus o semblants).

Molts virus es presenten com antivirus i quan t'instal·les la possible solució, el que estàs fent és infectar l'ordinador.

És possible que ja el tinguis a l'ordinador, però no en sé gaire d'aquests temes!

xcaballe ha dit...

El tens enllaçat a l'apartat "Alguns blocs que brostejo". És molt possible que hagi estat compromès amb malware i el Surf-Shield l'ha inclòs en alguna llista negra.

Jo t'aconsellari esborrar l'enllaç (sembla que és un bloc inactiu) i problema solucionat. En qualsevol cas no és un problema ni del teu bloc ni del teu ordinador.

AlfredRussel ha dit...

A mi em va passar el mateix fa uns mesos, segons sembla --jo tampoc no en sé molt del tema-- és en efecte un trojà, però el més perillós és que redirigeix cap a la compra d'un suposat antivirus que té com a objectiu obtindre dades personals de l'usuari. No sé si és el teu cas, però la configuració habitual del meu antivirus no el detectava ni l'eliminava, i vaig haver de fer una neteja específica per a que deixara d'apareixer la pantalla en qüestió...

Lectora corrent ha dit...

Gràcies pels vostres consells. He fet el que em deia Xavier Caballé i l'he eliminat de la llista de blocs enllaçats. Em feria una angúnia cada cop que obria el bloc i em sortia aquell avís!

Pakiba ha dit...

Mercé el atre dia a mi també en va sortir el mateix, no viag fer res, no més vaig tanca de seguida i sen va anar.

Va ser el antivirus qui el va detecta.

Lectora corrent ha dit...

Pakiba, a mi també m'ho va detectar l'antivirus. Per sort ja està solucionat.