divendres, 6 de maig del 2011

El Museu Blau i la "Feria"

Dimecres al matí vaig anar al Museu Blau amb una amiga finlandesa (Merike, coneguda per molts blocaires catalans perquè té un bloc en català). De moment només només s'ha inaugurat una part del Museu, però permet fer-se una idea del que serà quan estigui complet.

Des que es va inaugurar aquesta nova seu del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, hi he anat algunes vegades al matí i mai havia trobat, com aquest dia, tants visitants de la tercera edat. Quan vaig veure que les dones d'un dels grups que anaven entrant duien totes un clavell al cap i algunes fins i tot cobrien les seves espatlles amb un mantón, vaig entendre el perquè d'aquella afluència: a uns centenars de metres del nou Museu, aquesta setmana se celebra la Feria de Abril.

Com que el primer grup el vaig veure a quarts d'onze del matí, vaig pensar que potser feien temps fins a l'hora que obrissin la Feria. Però després he sabut que obren a les 10 del matí. Per tant, la visita al Museu potser ja estava programada, combinant-la amb la visita a la Feria. Dubto que, si no hagués estat pel fet que la Feria i el Museu Blau són veïns, a aquelles persones se'ls hagués mai acudit de visitar el Museu. Per tant, vaig pensar que... benvinguda sigui la Feria!

Per cert, no entenc per què, si la Feria es fa al maig, li diuen la Feria de Abril, com a la de Sevilla, que sí que se celebra durant el mes d'abril. Però aquestes coses no passen només aquí. Una festa molt popular de Munic és l'Oktoberfest, que no se celebra el mes d'octubre, com podria suggerir el seu nom, sinó el de setembre.
Museu Blau (M. Piqueras, març 2011)

2 comentaris:

merike ha dit...

Com puc donar les gràcies a prou?
Un matí inoblidable!!!!!!!!! Petons!

La lectora corrent ha dit...

Gràcies per la cançó, Merike. És molt bonica aquesta versió --que desconeixia-- d'una cançó que m'agrada molt. Va ser una plaer compartir el matí amb tu.