dilluns, 2 de maig del 2011

Descobreixo els "lipdubs"

En la meva ignorància, no sabia que era un lipdub. Havia sentit el nom, però no n'havia vist mai cap. El lipdub per la llengua que va enregistrar-se a Barcelona fa un parell de setmanes és el primer que he vist (he conegut la seva existència gràcies al butlletí Migjorn):



M'ha recordat l'escena del pas de les quatres estacions al film Notting Hill (una escena memorable en una pel·lícula que no crec que passi a la història del cinema). Si Hugh Grant i la gent que s'hi veu haguessin anat movent els llavis, vocalitzant la lletra de la cançó de fons, hauria estat un lipdub. Però quan es va fer la pel·lícula el concepte de lipdub encara no existia.

M'ha agradat molt un altre lipdub enregistrat a Catalunya, a la Universitat de Vic, amb la participació d'unes 900 persones i l'acompanyament de la cançó Hey, soul sister. I quin èxit! El meu visionat del vídeo en feia el número 1.368.564!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Si em permets, Mercè, t'enllaço el "lip" que van fer els gats de la Protectora del Tibidabo:

http://www.youtube.com/watch?v=GbuYTKSijuA

Una abraçada,

Magda

Lailah ha dit...

Com he vist que t'agrada aquesta nova descoberta dels lipdub, t'envio l'enllaç del que han fet a l'institut del meu fill petit, l'Escola Joan Pelegrí, que forma part de la campanya Unesco 2011 de l'Escola amb el lema "Dona i pau":
http://www.youtube.com/watch?v=uEr1wotlOnY
El meu fill és un dels nois que estan al laboratori amb perruques de tots els colors. Passió de mare!

La lectora corrent ha dit...

Magda, no m'imaginava que hi hagués tants de gats en el refugi. El mes passat hi vaig anar per acompanyar una amiga que hi duia una gata per esterilitzar, però em vaig esperar al cotxe.

Lailah, quina bona feina han fet els de l'Escola Joan pelegrí! Sembla fet per professionals.