El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimarts, 5 d’abril de 2011

El petit príncep (hindi i tailandès)

Tot i que lentament, la meva col·lecció de «petits prínceps» segueix augmentant. Els dos últims que m'han regalat són en hindi i en tailandès:



Demà, 6 d'abril farà 68 anys que va sortir la primera edició d'aquest llibre. Era en plena guerra mundial i va publicar-se, en anglès als Estats Units, on Antoine de Saint-Exupery s'havia refugiat quan França va ser ocupada pels nazis (aquells anys també va viure un temps a Canadà).

Potser us interessarà:
- El petit príncep (lleonès i turc) (14.12.2009)
- Cròniques alguereses (6) (03.04.2009) El petit príncep: connexió sarda
- El petit príncep (nepalès) (14.02.2009)
- El Principín i les llengües minoritàries (07.06.2008)
- El petit príncep i les llengües (06.04.2008)
- Web de l'Associació "El Petit Príncep" de Catalunya

4 comentaris:

Teresa Roig ha dit...

Hola!
Acabo d'arribar al teu bloc de rebot i m'ha fet molta gràcia veure que col·lecciones "Petits prínceps" (com jo). I què curiosos aquests dos exemplars!
Salutacions virtuals
:)

La lectora corrent ha dit...

Teresa, si col·lecciones "petits prìnceps", potser t'interessarà conèixer l'Associació "El Petit Príncep" de Catalunya:
http://www.elpetitprincep.org/

Elena Castillo ha dit...

A malasya tambe te'l vaig buscar, pero no els sonava de res el llibre. pot ser q sigui un dels pocs paisos on no s'hagi editat...? llastima, perque l'idioma escrit era divertit, al menys a primera vista. Ptns

Anna ha dit...

La meva col·lecció també creix lentament perquè o bé me'n porten amics viatgers, o bé me'n compro jo quan vaig de viatge. Així, cada cop que miro els exemplars que tinc no només n'admiro la seva bellesa (hi ha idiomes d'allò més pictòrics, i edicions precioses), sinó que recordo viatges passats o penso en qui me'l va regalar. L'última aportació a la meva col·lecció l'ha feta la Yuki, una amiga japonesa.