El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

diumenge, 2 de desembre de 2012

Mirant enlaire (XII)

Mirant enlaire per Barcelona el primer diumenge de desembre. M'ha estranyat que un diumenge hi hagués embussos de trànsit a la plaça Catalunya i en apropar-me al carrer Fontanella he entès per què: el carrer estava tallat i hi havia una gran grua que agafava alguna cosa del terrat de l'edifici de la Telefònica.



En el Palau de la Música, val la pena mirar enlaire i cap a qualsevol lloc. Tant, que moltes vegades he de tancar els ulls, si vull concentrar-me en la música que hi sona. Una vegada, una senyora que seia al meu costat --i que jo no coneixia de res-- em va preguntar si no em trobava bé, perquè jo estava amb els ulls tancats i es notava que no era pas per son.






Com que sembla que no podem escapar-nos d'il·luminar la ciutat pels volts de Nadal, com a mínim ara es fa amb un tipus de llum de poc consum. El carrrer Comtal:


Fotos: M. Piqueras (02.12.2012)