dijous, 4 d’octubre del 2012

Gran cruz de la Guardia Civil

Em pensava que era una broma que corria per Internet. Però no, és cert; es va publicar en el BOE de l'1 d'octubre. El real decret 1389/2012, de 27 de setembre diu:
Real Decreto 1389/2012, de 27 de septiembre, por el que se concede la Gran Cruz de la Orden del Mérito de la Guardia Civil a la Virgen del Pilar, patrona del Cuerpo.

Sembla estrany que es concedeixi una condecoració a una imatge de la Verge, oi? Tanmateix, les normes que regulen la concessió d'aquesta creu diuen que "la Gran Cruz será concedida, en atención a determinadas circunstancias, a oficiales generales, personal civil, unidades, entidades y patronazgos". Com que la Verge del Pilar és patrona de la Guàrdia Civil, entra dins les bases. De fet, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil la condecora; el 1994 li van atorgar la Cruz de Oro de la Orden del Mérito del Cuerpo de la Guardia Civil.

Qui va signar aquest decret el 27 de setembre va ser el rei --es tracta de un real decreto-- i m'he fixat que en fa el número 1389 dels que ha signat enguany. Això vol dir que en deu signar uns 155 per mes. Algun dia em posaré buscar en el BOE per veure si tots són d'aquest caire

1 comentari:

Allau ha dit...

Quan ho vaig llegir a Facebook, jo també em vaig malfiar, però ja quadra amb aquesta pàtria tan rància a la qual cada dia que passa em lliguen menys coses.