El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimarts, 11 de setembre de 2012

El ressò de la manifestació

Els mitjans de fora d'Espanya comencen a fer-se ressò de la manifestació de l1 de setembre a Barcelona. Vegem-ne alguns.

The Guardian es refereix a l'actual sistema autonòmic espanyol anomenant-lo 'federal'. I diu una cosa que éss certa, que a Espanya hi ha molta antipatia envers els catalans, que són vistos com un poble deslleial i que sempre es queixa.


RaiNews24 en parlava abans de fer-se la manifestació, però centrava la informació en aquesta nova samarreta del Barça, amb els colors de la bandera catalana. Diu que altres equips també tenen, en la segona samarreta, els colors de la regió, però que per als catalans no és la samarreta d'una regió, sinó d'una nació:


Al Jazeera Stream mostra un bon recull de fotos i de piulades sobre la Diada (molt interessant):


El diari económic italià Il Sole 24 Ore se centra en els motius econòmics per al desig independentista:


BBC News Europe inclou un vídeo de la manifestació:

 
Le Monde parla de la marea humana que ha reclamat la independència i destaca, en un titular dins la notícia, que Catalunya és "la regió més endeutada del país":


La revista Time en la secció TimeWorld:


 Ja veurem què diu la premsa espanyola.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

no gran cosa, sembla

Allau ha dit...

Interessant observar la reacció dels telenotícies espanyols. Més aviat empàtica a la 6 i Antena 3, rebuig a Cuatro. TVE l'ha postergat als titulars: primer hi anaven l'11-S a Nova York, les decissions del constitucional alemany i alguna regurgitació del cas dels nens assassinants a Córdoba. Amb aquesta televisió estatal, ens sobren els motius.

Mercè Piqueras ha dit...

Clídice, hi ha hagut de tot. Per a l'ABC, per exemple, allò que importava i ocupava la foto de portada era una notícia de futbol (de la "roja", em sembla). I on han destacat la notícia, si veus quins comentaris hi deixa la major part de la gent, entren ganes de posar una frontera a l'Ebre demà mateix perquè no ens hagin de suportar més.

Allau, no vaig veure TVE, però he sentit que l'endemà van disculpar-se per haver relegat la notícia.