divendres, 4 de desembre del 2009

Galets i concerts de Nadal

Poc després de descobrir el galet gegant davant del Mercat de les Corts, he descobert una activitat de lleure al barri relacionada amb aquests galets de Nadal: un concert diari des d'ahir fins al 24 de desembre.

No acostumo a ser pel carrer a quarts de set del vespre, però ahir se'm va acabar el paper d'imprimir i vaig sortir a mitja tarda a comprar-ne. Tornava cap a casa amb els paquets de DINA4 quan vaig sentir música de banda. Em va passar com a la mainada d'Hamelin i no vaig poder evitar anar cap al lloc d'on venia la música. En comptes d'un sol músic, n'hi havia cinc, i no tocaven la flauta, sinó la trompeta, el trombó de vares, la trompa, la tuba i el cinquè podria ser un bombardí o potser una altra trompeta, però no n'estic segura. En uns jardinets que hi ha a tocar de l'estació de metro de Les Corts, dalt d'un escenari presidit per un enorme galet (enorme, però no tant com els que hi ha escampats pel terra de la ciutat), un quintet de vent interpretava una peça de música clàssica popular.

Un grupet de gent s'havia aturat i escoltava la música atentament. Bona part de la mainada era asseguda per terra, i els bancs que hi ha en aquella zona van ser molt útils perquè una part del públic --en la qual m'hi compto-- amb problemes per estar-se a peu dret molta estona poguéssim assistir també a aquell concert. A mesura que avançava el concert més i més gent s'aturava a escoltar-lo tot i que el temps era frescot.

El repertori que van interpretar va ser variat, des de música de Haendel, Debussy i Offenbach, als Beatles, música de pel·lícules (Amazing Grace, 8 e mezzo, La pantera rosa, Titanic, La vita è bella...) fins algunes nadales internacionals: "Jesús és nat" (de Haendel); "I wish you a marry Christmas" i "Jingle Bell", que van interpretar amb l'ajut d'una petita espectadora que tocava els cascabells i s'ho va passar la mar de bé.

Una noia que, durant els deu minuts del descans, va fer d'animadora perquè el públic no marxés, va entretenir la mainada fent-los pujar a l'escenari perquè expliquessin coses i va informar del programa diari que hi hauria fins al Nadal. Segons vaig entendre, és una iniciativa promoguda pels comerciants de barri i cada dia s'anirà renovant l'espectacle a cada escenari.

La banda que va actuar ahir es diu Barna Brass Quintet, i està formada per músics del Pais València. Ho van fer molt bé i l'audiència improvisada els va dedicar molts aplaudiments.

He buscat el programa d'aquestes actuacions en el web de l'Ajuntament de Barcelona, però no l'he trobat. Tampoc l'he trobat en la pàgina web del districte de Les Corts; només hi anuncien les activitats que es fan en centres cívics o biblioteques. Crec que encara que no sigui una iniciativa municipal, atès que és una activitat gratuïta que es fa en un espai públic, ho haurien pogut anunciar. Aquesta tarda també he de sortir a comprar un parell de coses, m'espero per fer-ho a una hora que coincideixi amb el concert. Si val la pena suportar el fred que avui fa al carrer per assistir al concert del dia, m'hi quedaré de nou.

Concert de DeVanda Brass Quintet, al barri de Les Corts
(M. Piqueras, 03.12.2009)

7 comentaris:

Raquel ha dit...

Doncs jo ahir a la nit vaig veure el primer galet gegant a rambla catalunya i, inevitablement, vaig pensar en tu.

Em va fer gràcia.

Bona idea aquesta de la música al carrer.

Anònim ha dit...

doncs a la plaÇa de Sants ja he escoltat 3 concerts!
és molt bona idea i original quan vaig veure el galet tan gran!


bones festes i bons galets!
daniel

La lectora corrent ha dit...

Raquel, jo també penso que és una bona idea això de la música al carrer. Segurament si fessin els concerts en un local del barri, molta gent no hi aniria, però d'aquesta manera se'l troben pel carrer i molta gent s'hi atura. És la fórmula que he proposat moltes vegades també per a la divulgació científica: dur la ciència al carrer, als llocs on va la gent.

A més de distreure la gent, estan donant feina a un col·lectiu de professionals que sol ser dels que més pateixen la crisi.

(Per cert, Raquel, he provat alguna vegada de deixar un comentari en el teu bloc, però no me n'he sortit mai; no aconsegueixo que es publiqui. No entenc que, essent també de blogger, no funcioni de la mateixa manera. Ho tens configurat diferent?)

Daniel, o a Sants ens porteu un dia d'avantatge o el tercer l'han fet al matí. Ahir, el concert va ser de mariachis. M'hi vaig quedar només una estona. M'estava quedant gelada.Si avui hi vaig, preguntaré a l'animadora on es pot trobar el programa de tots els concerts.

Raquel ha dit...

No ets la primera persona que m'ho comenta. Vaig estar mirant com està configurat, però no trobo on està el problema.

Alguna vegada que he contestat al meu blog, però no amb el meu compte també m'ha passat. A l'enviar primer em diu que no pot, torno a apretar i em surten les lletres de seguretat i finalment a la tercera vegada -normalment- es publica el comentari.

Prova de fer-ho així -no sé si ja ho has provat-. Jo intentaré trobar el problema per solucionar-lo.

Gràcies per la info!

Jordi Cirach ha dit...

Hola, llegint aquest article et dono a conèixer les noves propostes culturals que potser t'interessin, per cert, hi ha molta gent que li ha sobtat això dels galets gegants distribuïts per la ciutat :)

L'imperdible de ℓ'Àηimα

Anònim ha dit...

hey sap quina es la web d'agenda dels concerts?

La lectora corrent ha dit...

http://www.elnadalabarcelona.com

De tota manera, hi ha una cosa que no quadra. L'animadora que hi ha a Les Corts diu que hi haurà cada dia espectacle, però en el calendari deixen en blanc els dies 9 i 10, i 14 i 15.