dimarts, 1 de desembre del 2009

El Prat Ràdio no té res a veure amb Plural-21

El 21 de novembre vaig fer una entrada en aquest bloc (Carta d'una mare desesperada) relacionada amb Plural-21, una associació que nega l'existència de la sida i que aquell cap de setmana participava en congrés pseudocientífic que se celebrava a Barcelona. En el web d'aquesta associació hi havia una llista d'entitats col·laboradores i una d'elles era una emissora de ràdio: El Prat Ràdio.

Per algun conducte o altre, El Prat Ràdio es deu haver assabentat que jo parlava de la seva aparent relació amb Plural-21, perquè Òscar Sánchez, director de l'emissora pratenca, m'ha deixat un comentari que reprodueixo aquí. Ho faig perquè no tothom que entra al bloc en llegeix els comentaris i, qui ho fa, és molt possible que no llegeixi els comentaris fets a entrades que ja porten dies en el bloc. Pel bon nom d'aquesta emissora, val la pena deixar constància del que diu el seu director:

El Prat Ràdio no ha donat mai suport a aquest grup ni al congrés del qual parlen.

Efectivament hem comprovat que EL PRAT RÀDIO apareix a la seva pàgina web com a entitat col•laboradora i ja hem enviat un mail a aquesta entitat exigint que retirin el nostre nom de qualsevol document en el qual es vinculi l’emissora municipal del Prat de Llobregat amb aquesta organització.

Mai la direcció de l’emissora ha donat suport a aquesta entitat i, a més de la retirada del nostre nom, també hem demanat una explicació de les raons que els han portat a incloure EL PRAT RÀDIO en una iniciativa amb la que no hem donat la nostra conformitat.

Cordialment,

Oscar Sánchez
Director de EL PRAT RÀDIO

M'alegra saber que El Prat Ràdio no té res a veure amb aquesta entitat. La queixa que els ha fet El Prat Ràdio ha tingut efecte i ara ja no hi surt el seu nom. (Sento no haver fet una captura de pantalla quan vaig veure el seu nom en el llistat de col·laboradors de Plural-21 perquè en quedés constància, ara que ja l'han eliminat; espero que El Prat Ràdio sí que ho hagi fet.). M'agradaria saber si, com els demanava l'emissora, els han explicat les raons que va dur Plural-21 a incloure'ls en aquella pàgina del seu web.

Tot això m'ha fet pensar també en el poder dels blocs com a mitjà de denúncia. Tot i que vaig començar aquest bloc com un repte a la informàtica per veure si me'n sortia i que me l'he pres sempre més aviat com una distracció, un lloc per escriure sobre coses que m'han cridat l'atenció o sobres temes que m'interessen, de vegades no puc estar-me de denunciar el que em sembla que no és just o cert --que no vol dir que la meva visió sigui justa o encertada.

Avui, Dia Mundial de la Sida, hem de recordar un cop més --i malgrat les afirmacions de Plural-21-- el gran avenç que han estat els medicaments retrovirals, que han fet possible que el diagnòstic d'aquesta malaltia no sigui ja una sentència de mort. Una prioritat de les institucions internacionals que lluiten contra aquesta la sida és la prevenció de la transmissió mare-fill en les dones embarassades i el tractament dels nadons. Aprofitant la celebració d'avui, la UNICEF ha fet públic el seu informe del 2009 sobre la sida i la mainada.