dimecres, 22 de desembre del 2010

Volen fer un "apartheid" a l'escola?

Me n'he assabentat ja a quarts de vuit del vespre. Al migdia no havia acabat de mirat les notícies  --n'estaven fent un gra massa amb la loteria i he desconnectat la televisió. Després, he anat a la jornada "Fem balança de l'Any Internacional de la Biodiversitat: s'han assolit les expectatives", que han fet al Centre Unesco Catalunya (UnescoCat). Allà s'ha comentat la sentència dictada pel Tribunal Suprem sobre el model lingüístic a l'escola catalana.

Abans que un noi del públic parlés de la sentència, s'havia estat debatent sobre la necessitat de preservar la diversitat (en faré un resum en un altre moment), però no únicament la diversitat biològica, sinó també la cultural. I ara tenim aquesta sentència que va contra la preservació de la diversitat lingüística.

Però un altre cop sembla que la societat civil catalana reacciona i ja hi ha una declaració institucional d'entitats catalanes de la societat civil que expressen la seva sorpresa i decepció per una sentència que invalida el model d'immersió lingüística del sistema educatiu català. què volen aquesta gent? Establir un apartheid lingüístic a l'escola?

Podeu veure la declaració en el web d'UnescoCat. A twitter, la piulada amb l'etiqueta #immersió, s'està escampant arreu.

Potser us interessarà:
- Models per predir la mort d'una llengua (09.04.2010)
- Models per predir l'extinció d'una llengua (i per salvar-la) (03.11.2010)

3 comentaris:

fra miquel ha dit...

Jo voto per la desobediència civil, entre altres accions que es puguin prendre. Que s'han cregut!!!

Potser t'interessa aquest editorial d'opinió:
http://www.vilaweb.cat/editorial/3827926/aixo-cop-destat.html

Una abraçada i bones festes

Ferran ha dit...

És una pena que un sistema que està més que comprovat que funciona, per questions purament polítiques, s'esgarri i es possi en dubte.

Bon Nadal

La lectora corrent ha dit...

Espero que es trobi la manera de poder mantenir la immersió. Impedir-la és crear una segregació dins l'escola que no beneficia ningú, i qui en surt més perjudicat és la mainada a qui la família impedeix la immersió en el català.