diumenge, 26 de desembre del 2010

Els xinesos i el pa

Ahir, dia de Nadal, vaig sortir a comprar pa tot pensat --equivocadament-- que el dia que tancaven el forn era avui, Sant Esteve. De seguida vaig veure que els dos forns que tinc més a prop eren tancats, tot i que un d'ells --el que hi ha en el mercat de Les Corts-- és un lloc on va molta gent a esmorzar, tant els dies feiners com els festius. Vaig arribar-me fins a la plaça Comas, on hi ha un altre d'aquests forns-degustació, però també era tancat.

De tornada cap a casa, resignada a esmorzar amb biscottes o alguna cosa semblant, vaig veure una dona que duia una bossa amb una barra de pa. Vaig preguntar-li on l'havia comprat i em va dir:

--A l'únic lloc que es pot trobar pa avui per tot el barri: baixant per Joan Güell, a l'esquerra.

Em va ampliar la informació dient-me:

--És un forn amb granja que és d'uns xinesos. Però el pa el fan aquí!

9 comentaris:

Pakiba ha dit...

Aquets xinesos no paran de treballar ni per Nadal.

BONES FESTES MERCÉ

Cristina ha dit...

Genial l'aclariment sobre la procedència del pa!! Bones festes!!

Clidice ha dit...

És curiós com ara els xinesos s'estan fent els amos dels comerços tradicionals. I, és clar, ells competeixen ferotgement. Ja veurem com s'ho prenen "els altres".

merike ha dit...

Les botigues ètniques xineses i altres, i els restaurants estan oberts aquí a Hèlsinki també. Però tenim un gran mercat al centre de la ciutat oberta 365 dies l'any.

També vaig llegir al diari que no has de buscar un restaurant per a no fumadors més. (Recordo el teu post anterior)

Bon any nou!

La lectora corrent ha dit...

Pakiba, el dels xinesos era l'únic forn obert el dia de Nadal en el meu barri, però no era pas l'única botiga oberta. N'hi havia d'altres relacionades amb l'alimentació que també eren obertes, i no eren de xinesos.

Cristina, jo també vaig trobar genial l'aclariment de la senyora que duia la barra de pa.

Clídice, els xinesos i els pakistanesos estan fent, a les botigues petites, el que feien molts botiguers de barri fa anys, que gairebé sempre tenien obert. Suposo que arribarà un moment en què xinesos i pakistanesos també decideixin dedicar més temps al descans.

Merike, recordo dos mercats a Helisnki, que em van agradar molt. Un era al costat del port i un altre en una esplanada darrere de l'hotel Hilton. A més. alguns matins també hi havia mercat ambulant, al carrer. Però les dues vegades que vaig ser a Helsinki era el juny. A l'hivern també venen en el carrer? Jo no podria resistir tant de fred.

Marta Contreras ha dit...

De fet, el nostre Nadal no és el Nadal dels xinesos, per tant és més o menys lògic que no els importi obrir, no?

Mercè Piqueras ha dit...

Marta, a mi tampoc no m'estranya que no els importi obrir el dia de Nadal, que no és una festa de la seva cultura. Però hi ha moltes botigues relacionades amb l'alimentació que no són de xinesos i també obren el dia de Nadal perquè és quan més treballen.

merike ha dit...

Jo no puc resistir tant de fred també però que fer???
Vaig néixer al país equivocat:(
Ohh, el mercat que jo ha pensat és un botiga llarga, com el Corte Inglès, alimentaris.. Tu has vist dos mercats millors a Helsinki. El a la Plac,a mercat és més vell. Però l'altre és més gran:) Al hivern cap compres al neu:) Unes petites cases al Esplanadi per Nadal.
Ara mateix he fet un albom per a tu:
FINLAND: EL 13 DESEMBRE 2009 album | Merike | Fotki.com, photo and video sharing made easy.

La lectora corrent ha dit...

Merike, gràcies per les fotos. Veig que a l'hivern estan venent dintre d'unes casetes. De tota manera, amb el fred que fa al carrer a Helsinki, deu ser molt dur.

Però quan arriba el bon temps, Helsinki és una ciutat molt agradable, amb aquell esclat de flors i els dies tan llargs.