El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

divendres, 13 de juny de 2008

Comparacions odioses

Diuen que totes les comparacions són odioses. Tanmateix, ahir no vaig poder evitar fer-ne una. En un diari de Barcelona que em van donar en el vol de tornada de Helsinki, vaig veure-hi anunciada la convocatòria del Premi Ramon Margalef d'Ecologia, que convoca anualment la Generalitat de Catalunya i està dotat amb 100.000 euros. Vaig pensar en els dies passats a Helsinki convidada per la Fundació que organitza el Millennium Technology Prize, amb una dotació de 800.000 euros per al guanyador i 115.000 euros per a cada finalista. La gala d'honor del premi, que va tenir lloc a l'Auditori de Helsinki, un edifici dissenyat per Alvar Aalto, va ser retransmesa en directe per la televisió a tot el país i semblava poc menys que la gala dels Goya que retransmet TVE.

En llegir l'anunci vaig pensar que el premi nostrat, que és de 100.000 euros, encara no arriba a la quantitat que ofereix el premi finlandès als finalistes del Millennium Technology Prize, i és la vuitena part del que s'ofereix al guanyador. Per altra banda, tractava d'imaginar-me que TV3 retransmetia el lliurament del premi. Sovint es compara Catalunya amb Finlàndia, dos països amb un nombre d'habitants semblants (això era quan érem sis milions; ara Catalunya ja en té més) i una llengua minoritària. En el món de la recerca científica i tecnològica, però, més que comparar-nos amb Finlàndia, el que hauríem de fer és prendre aquell país com a model.

1 comentari:

merike ha dit...

 Sóc feliç que Finlàndia ha fet una impressió té tu.. També m'agrada molt Catalunya.