dimarts, 20 de març del 2012

Natura urbana a Leiden

Alguns ocells que vaig veure fa poc a Leiden:

Una part del Naturalis, el Museu de Ciències Naturals de Leiden,  llinda amb un dels innumerables canals que té aquella ciutat neerlandesa. Hi vaig veure aquests ocells:

Collverd mascle (Anas platyrhynchos)

A pocs metres del lloc on passejava el collverd hi havia una fotja vulgar que nedava plàcidament:

Fotja vulgar (Fulica atra)

I el dia que marxava, a l'estació, uns còrvids  venien a endrapar molles de la gent que duia entrepans o pastes i els menjaven mentre esperaven el tren. Com si fossin moixonets:

Gralles?

Em van semblar gralles (Corvus monedula) o cornelles (Corvus corone). Però crec que les cornelles són més grosses. Potser no era cap dels dos ocells.

Potser us interessarà:

- Moix, moixo, moixó, mixo i mixó (aquest bloc, 04.02.2012)
- És millor diu "au" que "ocell"? (aquest bloc, 25.11.2011)
- Ocells de Barcelona (aquest bloc, 31.08.2008)

2 comentaris:

anirac ha dit...

hola,

jo diria que son gralles, les cornelles tenen el bec amb una mena de protuberància...quan vaig visitar holanda em va sorprende la gran quantitat d¡ocells de mida "grossa" (no només pardals, gafarrons, etc) que es podien veure a les ciutats fàcilemtn, recordo especialment els bernats pescaires! i força confiats, senyal qye els respecten força!!

Mercè Piqueras ha dit...

Gràcies, anirac. A mi em van semblar gralles més aviat per la mida.