dimarts, 6 de març del 2012

Més sobre Caixaforum i el 8 de març

No sé si por haver estat el ressò de les xarxes socials, però avui, l'anunci a La Vanguardia del debat que es farà a Caixaforum el 8 de març és aquest (si cliqueu damunt la imatge, podreu veure-la ampliada):


Aparentment, igual que el va sortir diumenge i que vaig incloure i comentar en aquest bloc. Però hi ha una petita diferència en el text de la dreta. On deia "Cinco líderes de la comunidad científica (Enric Banda, Jaume Bertranpetit...", avui hi diu (les negretes són meves): "Seis líderes de la comunidad científica (Enric Banda, Montserrat Vendrell, Jaume Bertranpetit...". La resta és igual.

Hi han afegit una dona entre els ponents, Montserrat Vendrell, un nom que em va venir al cap quan vaig veure que es tractava de política científica, no en va és directora general de Biocat. Han volgut esmenar així la falta de sensibilitat que va tenir qui hagi organitzat aquest debat només amb homes, i precisament per al Dia Internacional de les Dones? De tota manera, una dona entre sis persones no em sembla que sigui una representació equànime i equilibrada de la comunitat científica catalana. La van ben vessar, amb l'anunci inicial, i aquesta rectificació malauradament no és més que un pegat.

2 comentaris:

fra miquel ha dit...

Estic segur que la denúncia d'aquestes pífies dona els seus fruïts. Per això et felicito.
No descarto que el teu post anterior hagi tingut alguna cosa a veure amb la rectificació, encara que, com a pegat.
Esperem que hagin après una mica la llisó.
petons

Mercè Piqueras ha dit...

Gràcies, fra Miquel. I sí, és possible que denunciar-ho a través de xarxes socials, que donen més ressò a les notícies, hi hagi contribuït. Però han quedat ben retratats.