divendres, 30 de desembre del 2011

Un tast de 2011 (II)

I aquí, la meva tria entre els escrits del segon semestre de 2011:

Un arbre de tres branques, lligam entre el Barça i el periodisme científic (05.07.2011) La Fundació Qatar, que és el principal patrocinador del Barça, va ser també el patrocinador d'un congrés de periodisme científic celebrat a Doha (Qatar). El símbol de la fundació és un arbre de la mateixa família que el nostre ginjoler.

Un premiat pels drets humans, a la presó (17.07.2011) Els germans iranians Kamiar i Arash Alaei van rebre un premi pels drets humans. Només va poder-lo recollir Kamiar; el seu germà és a la presó a Iran. Ell també ho va estar fins a uns mesos abans. El delicte d'aquests dos metges iranians: participar en programes de lluita contra la sida, una malaltia que oficialment no existeix a l'Iran.

Torna l'antisemitisme? (23.07.2011) Pregunta que em vaig fer en assabentar-me que, a Itàlia, circulaven llistes de noms de jueus dedicats a professionals d'activitats diverses i d'establiments de propietaris jueus, amb el propòsit de boicotejar-los.

Per què es fan vells els monuments? (13.08.2011) La pàtina d'antic que solem admirar en edificis i monuments i que sol embellir-los, també sol envellir-los i causar-ne, a la llarga, la destrucció.

Antoni Prevosti, la genètica de poblacions i la mallerenga carbonera (02.09.2011) Petit homenatge a un dels millors professors que vaig tenir a la Universitat.

Sóc una "procrastinadora" empedreïda (09.09.2011) Encara que el català no tingui incorporada encara aquesta paraula, vaig descobrir que no estic sola; podríem fundar una associació de "procrastinadors anònims". Ep!, suposant que vulguem deixar de ser-ho.

El concert económic: el 1899 ja se'n parlava (20.10.2011) Potser que ens decidíssim i féssim de nou un tancament de caixes (i ves per on, qui decideix sobre l'economia catalana ho deia també fa poc).

És millor "au" que "ocell"? (25.10.2011) Dubtes lingüístics a l'hora d'anomenar aquest grup de vertebrats.

Lynn Margulis (1938-2011) (23.11.2011) L'entrada del bloc que he escrit amb més tristesa.

Els meus records de 20 Triangle Street, Amherst (11.12.2011) Alguns records dels dies que vaig passar a la casa de Lynn Margulis.

La pobresa i el Nadal (24.12.2011) Reflexions al voltant de la pobresa i de la solitud.