El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

divendres, 30 de desembre de 2011

Un tast de 2011 (II)

I aquí, la meva tria entre els escrits del segon semestre de 2011:

Un arbre de tres branques, lligam entre el Barça i el periodisme científic (05.07.2011) La Fundació Qatar, que és el principal patrocinador del Barça, va ser també el patrocinador d'un congrés de periodisme científic celebrat a Doha (Qatar). El símbol de la fundació és un arbre de la mateixa família que el nostre ginjoler.

Un premiat pels drets humans, a la presó (17.07.2011) Els germans iranians Kamiar i Arash Alaei van rebre un premi pels drets humans. Només va poder-lo recollir Kamiar; el seu germà és a la presó a Iran. Ell també ho va estar fins a uns mesos abans. El delicte d'aquests dos metges iranians: participar en programes de lluita contra la sida, una malaltia que oficialment no existeix a l'Iran.

Torna l'antisemitisme? (23.07.2011) Pregunta que em vaig fer en assabentar-me que, a Itàlia, circulaven llistes de noms de jueus dedicats a professionals d'activitats diverses i d'establiments de propietaris jueus, amb el propòsit de boicotejar-los.

Per què es fan vells els monuments? (13.08.2011) La pàtina d'antic que solem admirar en edificis i monuments i que sol embellir-los, també sol envellir-los i causar-ne, a la llarga, la destrucció.

Antoni Prevosti, la genètica de poblacions i la mallerenga carbonera (02.09.2011) Petit homenatge a un dels millors professors que vaig tenir a la Universitat.

Sóc una "procrastinadora" empedreïda (09.09.2011) Encara que el català no tingui incorporada encara aquesta paraula, vaig descobrir que no estic sola; podríem fundar una associació de "procrastinadors anònims". Ep!, suposant que vulguem deixar de ser-ho.

El concert económic: el 1899 ja se'n parlava (20.10.2011) Potser que ens decidíssim i féssim de nou un tancament de caixes (i ves per on, qui decideix sobre l'economia catalana ho deia també fa poc).

És millor "au" que "ocell"? (25.10.2011) Dubtes lingüístics a l'hora d'anomenar aquest grup de vertebrats.

Lynn Margulis (1938-2011) (23.11.2011) L'entrada del bloc que he escrit amb més tristesa.

Els meus records de 20 Triangle Street, Amherst (11.12.2011) Alguns records dels dies que vaig passar a la casa de Lynn Margulis.

La pobresa i el Nadal (24.12.2011) Reflexions al voltant de la pobresa i de la solitud.