El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dissabte, 23 d’octubre de 2010

Correu brossa contra la immigració

Fa uns dies vaig rebre un correu d'aquells que s'escampen com un virus, que demana que es reenviï a a totes les persones conegudes; en aquest cas, per reblar el clau, es demana que es difongui també per via oral, telèfon o qualsevol altre mitjà. És un text que es titula "POR QUÉ SIEMPRE NOS ATIENDEN (sic) POR TELÉFONO UN SUDAMERICANO???"

Igual que el títol, el text comença cridant (amb majúscules) i diu:
"EL MOTIVO DE ESTA CARTA ES LA INMIMENTE PÉRDIDA DE EMPLEO!!! PODEMOS HACER EFECTIVO!!! ENTRE TODOS!!!
SI PIERDES TIEMPO LEYENDO CORREOS BASURAS NO DEJES DE LEER ESTO POR FAVOR, NOS INCUMBE A TODOS."
Explica després --ja sense crits-- que moltes empreses de telefonia i les que ofereixen serveis d'ADSL, gas natural, etc., fins i tot les empreses concertades per donar hora per als ambulatoris, hospitals, estan destruint llocs de treball a Espanya perquè ho fan a través d'empreses sud-americanes perquè els surt molt més barat: (de nou crits intercalats en el text)
"UN TELEOPERADOR ESPAÑOL CUESTA 750 EUROS mientras que un sueldo para un TELEOPERADOR SUDAMERICANO SON 253 euros. Lo que quiere decir que por el SUELDO DE UN TRABAJADOR ESPAÑOL se pagan 3 TRABAJADORES EN SUDAMÉRICA!!!"
 Continua dient que no ho fan només les grans empreses de telefonia. sinó totes les que recorren al telemarketing, que encara que només es necessiti un teleoperador es contracta una empresa que forma un treballador sud-americà i que les trucades que es fan després des d'aquí per demanar una informació o fer una reclamació són desviades a Sud-Amèrica, on ens atén un sud-americà. Conclusió: "SE HAN DESTRUIDO MILES DE PUESTOS DE TRABAJO EN ESPAÑA EN LOS DOS ULTIMOS AÑOS Y VA A MÁS!!! MILES DE PUESTOS DE TRABAJO!!!

A continuació ens diuen què cal fer per evitar què això continuï passant:
1. SI NOS LLAMAN PARA OFRECERNOS UN SERVICIO O PRODUCTO??
 
"QUIERO HABLAR CON UN ESPAÑOL" y cortamos2. SI NOS LLAMA CUALQUIER COMPAÑÍA DE TELEFONÍA MÓVIL PARA QUE VALOREMOS EL SERVICIO???
 "LE DOY UN 0 AL SERVICIO, QUIERO HABLAR CON ESPAÑOLES" y cortamos
3. SI NOS LLAMAN POR CUALQUIER OTRA CAUSA???
"QUIERO HABLAR CON UN ESPAÑOL"
3. SI SOMOS NOSOTROS LOS QUE EMITIMOS UNA LLAMADA???
 CUANDO GESTIONEMOS NUESTRA CONSULTA DECIMOS
QUIERO QUE DEJE CONSTANCIA EN LA BASE DE DATOS QUE "QUIERO HABLAR CON ESPAÑOLES" y cortamos
COMO FUNCIONA ESTO??? VODAFONE, MOVISTAR Y ORANGE (POR PONER EJEMPLOS) PAGAN A ESTAS SUBCONTRATAS DE TELEMARKETING...SI LA SATISFACCIÓN DEL CLIENTE ES > 5  MOVISTAR PAGA      1€
SI LA SATISFACCIÓN DEL CLIENTE ES < 5  MOVISTAR PAGA      0.20€

ESE DINERO LO PAGA MOVISTAR O CUALQUIER COMPAÑÍA A TELEMARKETING, LO QUE QUIERE DECIR QUE SI NOS QUEJAMOS DE ESTA FORMA PERDERÁN DINERO Y NO TENDRÁN MÁS REMEDIO QUE CONTRATAR A ESPAÑOLES PARA AUMENTAR LA CALIDAD DE LAS LLAMADAS!!!.
RECUERDA!!! VODAFONE, MOVISTAR U ORANGE PAGAN SEGÚN LA CALIDAD DE LAS LLAMADAS. LES DA IGUAL QUE SEAN ESPAÑOLES, SUECOS, INGLESES O SUDAMERICANOS LOS QUE CONTRATE LAS EMPRESAS DE TELEMARKETING.
CREES QUE AUNQUE TE QUEJES NO SE VA A DAR CUENTA MOVISTAR?? TE EQUIVOCAS...ES MOVISTAR, VODAFONE U ORANGE LAS QUE TE LLAMAN DIRECTAMENTE PARA QUE VALORES EL SERVICIO Y HACEN ESCUCHAS A TELEMARKETING...
NO DEJES QUE LAS EMPRESAS DE TELEMARKETING SE LLEVEN EL TRABAJO FUERA, HAY DECENAS DE MILES DE PUESTOS QUE SE HAN LLEVADO
ENTRE TODOS PODEMOS.
MANDA ESTE MENSAJE A TODOS TUS CONTACTOS, REENVÍALO NO PODEMOS PERMITIR QUE SE DESTRUYA EL EMPELO (SIC)
Gairebé mai reenvio missatges d'aquests que diuen "passa-ho", per diversos motius, alguns dels quals ja he explicat en diferents ocasions, entre els quals que moltes vegades són correus que fa anys que corren per la xarxa, que fan acusacions que no estan fonamentades, que difonen llegendes urbanes i que provoquen soroll en el ciberespai. De vegades, perquè amb una lectura atenta del correu alarma/denúncia n'hi ha prou per adonar-se que allò no té ni cap ni peus.

En aquesta ocasió, el missatge d'aquest correu m'ha semblat xenòfob: "Quiero hablar con un español", diu que hem d'indicar i, a més, demanar que quedi constància en la seva base de dades. La persona que ha escrit això no deu saber que encara que li truquessin des de territori espanyol també podria ser que la persona que li truqués fos sud-americana (o centro-americana; o mexicana, però menys), perquè aquí hi ha molta gent arribada d'aquelles terres. Durant molt de temps hem tingut sort d'aquestes persones  arribades d'altres terres, que han estat fent la feina que la gent d'aquí no volia fer. I ara, quan hi ha crisi econòmica, sembla que ens fan nosa. Hi ha gent que es queixa de la presència d'immigrants com si hagués perdut la memòria. Molts i moltes han oblidat que un dia ells o els seus pares o avis també van ser immigrants en aquesta terra.

Independentment del to xenòfob d'aquest missatge, em va cridar l'atenció una cosa, Per demostrar-nos els enormes guanys de les empreses teleoperadores en expliquen això:
COMO FUNCIONA ESTO??? VODAFONE, MOVISTAR Y ORANGE (POR PONER EJEMPLOS) PAGAN A ESTAS SUBCONTRATAS DE TELEMARKETING...SI LA SATISFACCIÓN DEL CLIENTE ES > 5  MOVISTAR PAGA      1€
SI LA SATISFACCIÓN DEL CLIENTE ES < 5  MOVISTAR PAGA      0.20€

Diu que Movistar paga 1 euro si la satisfacció del client és superior a 5 (suposo que deu ser en una classificació de 0 a 10) i només 0,20 euros si no arriba a cinc.

Una persona que treballi com a teleoperadora al cap del mes fa milers de trucades. I les grans empreses tenen moltes persones fent trucades en el seu nom. Em sembla una exageració que Movistar --o qualsevol altra empresa que contracti els serveis de les empreses de telemarketing-- pagui 1 euro per trucada si la clientela ha quedat satisfeta i fins i tot els 20 cèntims per trucada sense satisfacció em semblen excessius. A més com ho saben, si han quedat o no satisfets? A mi, alguna vegada m'ha trucat una màquina després d'haver fet la gestió, però no sempre és així. I potser molta gent quan truca la màquina pengen. Quina puntuació deu donar en aquest cas?

Sigui com sigui no penso contribuir a fer més gran l'onada xenòfoba que s'està escampant per Europa i que també està arribant aquí. Potser algun dia, quan els xinesos dominin el món, seran els europeus els qui hagin d'emigrar. I potser els habitants des països mediterranis hagin d'emigrar en el futur cap al nord si l'escalfament de la Terra no s'atura.

Potser us interessarà:
- Les avionetes i la pluja (16.04.2008)
- Ara és la fenilpropanolamina (29.04.2008)