diumenge, 20 de gener del 2008

El pastor i el biòleg

Aquest acudit de tema científic ja té uns quants anys, però algú me'l demanava fa poc:

Mentre un pastor tenia cura del seu ramat en un prat, se li va apropar un excursionista amb aspecte ciutadà. Després d'intercanviar algunes frases, el nou vingut va dir al pastor:
--Si en menys de 15 segons encerto el nombre exacte d'ovelles del seu ramat, em deixarà que me n'endugui una, la que a mi més m'agradi? Si no ho encerto, li dono el meu rellotge i la cartera.
El pastor no gosava; li semblava que era un abús:
--N'esteu segur? Us heu fixat que aquí hi ha molts animals i que no serà gens fàcil calcular-ne el nombre només amb un cop d'ull?
Però el visitant semblava tan decidit i segur, que el pastor va acceptar-ne l'aposta (allà ell si era tan ximplet de fer-la) i va dir-li que li deixava un marge de dos animals per encertar. L'altre va donar un cop d'ull pel prat i immediatament va dir:
--Hi ha 1032 ovelles
--Deu meu! Són 1031, però heu guanyat. Com ho heu fet per endevinar-ne el nombre gairebé amb exactitud?
--Bahh!--va replicar el visitant-- Sóc biòleg i en el meu treball quotidià estic acostumat a analitzar moltes dades, comparar-les, trobar pautes de similitud...
--D'acord!
Heu guanyat i podeu agafar l'ovella que més us agradi. Trieu vos mateix.
L'individu es fica pel mig del ramat, assenyala un animal i diu:
--Em quedo aquesta ovella. Vine amb mi ovelleta bonica...
S'acomiaden i el visitant comença a caminar amb el seu trofeu. De sobte el pastor el crida i li diu:
--No voldrieu fer una altra aposta? Si encerto quina és la vostra especialitat professional, em tornaríeu l'ovella?
L'altre accedeix a la petició. El pastor, sense pensar-s'ho un moment li diu:
--Sou biòleg molecular, oi?
El visitant queda sorprès que el pastor hagi endevinat tan fàcilment la seva especialitat:
--Com ho ha sabut?
--Molt fàcil. L'«ovella» que heu agafat és el gos d'atura...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

hahaha
que bo!
com això que diuen: biòleg de bata o de bota...

Coralet

Mercè Piqueras ha dit...

Coralet,

Això "de bata" o "de bota", ho deien en el meu temps d'universitat. Ara hi ha també biòlegs i biòlogues "d'ordinador".