El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimarts, 9 de febrer de 2010

Enredada o estafa?

Fa algun temps vaig parlar aquí de les petites estafes que ens fan les companyies aèries lowcost, amb tot el que afegeixen a l'import inicial del bitllet, i les entitats bancàries que pretenen que els paguem la despesa de la correspondència, tot i que, juntament amb els rebuts, ens omplin de fulls amb propaganda de l'entitat.

Hi ha una activitat dels darrers anys que no sé si qualificar-la d'estafa o d'enredada. Ahir va passar per casa meva un home que deia que era d'Endesa --el proveïdor original de l'ectricitat de la finca on visc. Volia que li ensenyés els rebuts de l'electricitat per "comprovar si ens aplicaven els descomptes corresponents" i, en cas que no fos així, en prendria nota perquè ho fessin a partir d'ara. Naturalment no li vaig ensenyar cap rebut. Vaig dir-li que Endesa no necessita enviar ningú casa per casa per saber què està cobrant a cada client. És una manera tan barruera de voler tenir les nostres dades, que em sembla impossible que hi hagi qui li pugui ensenyar els rebuts. Però suposo que, si va casa per casa, deu ser perquè algú deu picar.

M'han dit que segurament aquesta persona treballi per a una altra companyia (directament o pel seu compte, amb una comissió) i el que volen saber és què està pagant la gent a Endesa per fer després una contraoferta. Si és així, no entenc per què no ho diuen directament: "diguin's què està pagant, i nosaltres li oferim el mateix servie més barat". Però em temo que no sigui una enredada com la que em va explicar un noi que havien fet a la seva àvia: després de demanar-li el rebut, dient-li que la companyia estava comprovant si li aplicaven la tarifa adequada, la van donar de baixa de la seva companyia i van apuntar-la a una de la competència sense que ella hagués signat cap paper. Una altra estafa moderna.

7 comentaris:

Raquel ha dit...

No ets la primera persona a qui li sento explicar aquestes situacions. Jo tampoc no entenc com es pot anar per la vida d'aquesta manera...

La gent gran acostuma a ser qui pica i aquesta gent se n'aprofita.

No hi ha dret.

llum ha dit...

Vaig ser testimoni fa un parell d'anys a casa d'uns coneguts. Eren dos paios que anaven per tot el veïnat, porta per porta explicant el que expliques. Jo els vaig dir que em semblava molt estrany que sent personal d'Endesa com així es presentaven, vulguessin saber si Endesa els aplicava el descompte. Es que no tenien aquesta informació ala seva base de dades. D'una manera molt barroera em van dir que era molt desconfiada i que no s'havia d'anar així pel món. Van marxar amb la cua entre cames, però el cas és que a molts dels pisos dels veïns dels meus companys hi vivia gent gran que no tenia cap mena de defensa. Que era una estafa , segur. Fins on arribava, no ho sé, però sembla que deu funcionar si encara ho fan, tal com expliques.

La lectora corrent ha dit...

M'ha dit el conserge que, quan ell va arribar aquell dia, encara va trobar aquell home dins l'escala i li va explicar la mateixa història. I és que, a les escales on hi ha conserge, procuren anar-hi a les hores que saben que no hi són perquè no els impedeixin de pujar als pisos.

Llum, a mi no em va dir directament que jo fos desconfiada, però em va insinuar que jo m'ho perdia.

Cristina ha dit...

també han passat per cas. Ja fa dies. La meva resposta va ser exactament com la tev: Endesa ja té els rebuts que ha cobrat!! i realment em sembla una estafa i em sap molt de greu per la gent que pica. Sobretot els avis que s'atabalen amb la paperasa. indignació!!

Glòria ha dit...

Estava buscant informació sobre el tema i he anat a parar al teu blog.
Tot just fa uns minuts acaba de passar un home per casa que deia ser d'Endesa. Duia una tarjeta d'identificació i papers informatius amb el logotip de l'empresa. Explicava que a casa pagàvem més del compte i havíem d'aplicar un suposat descompte. Al principi semblava coherent el què deia però en realitat no tenia cap ni peus.
Ma mare l'ha engegat! A més que ha estat molt maleducat perquè no només ha picat el timbre sinó ben fort a la porta de manera que desde casa ens hem pensat que hi havia algun tipus d'emergència.
En fi, una altra estafa de tantes. Telefònica tampoc se'n salva. Ben bé, avui dia trobem poca bona gent amb bones intencions. No et pots refiar mai de ningú. Tot plegat fa pena, és indignant!

La lectora corrent ha dit...

Glòria, heu fet bé d'engegar-lo. Tant de bo ho fes tothom i es cansessin d'anar casa per casa. En el fons em fan pena, però, com totes aquestes persones que es passen el dia assetjant la gent en nom de les companyies de telefonia i Internet. Al cap i a la fi, el profit no és per a ells sinó per a les empreses per a les quals treballen.

Francesc ha dit...

Aquesta mateixa tarda ha passat per la finca on visc una senyoreta que s'identificava com a funcionària d'Endesa. Li dic que no és Endesa la companyia amb què tinc contractat el suministrament elèctric. "¿Y cuál tiene?" em pregunta; "I perquè vol saber-ho?", i em llança "Para informarle del cambio de normativa." Li pregunto en quina data va sortir aquesta normativa, no sap contestar, informo que avisaré Guàrdia Civil, truco a la Guàrdia Civil que de vegades triga en apropar-se, i torno a la porta, tot sentint que està intentant estafar un veí, i li dic que ja he avisat la Guàrdia. La seva resposta, desafiant: "Me parece muy bien."