dimecres, 30 de gener del 2008

La comissaria virtual (1)

Durant bastants anys vaig ser lectora de La Codorniz, aquell setmanari d'humor gràfic i literari que es va publicar a Espanya des de 1941 fins al 1978 i que tenia com a lema "la revista más audaz para el lector más inteligente". No sé si era per a lector més intel·ligent, però la seva lectura sovint forçava a llegir entre línies per copsar el missatge polític dels seus articles o acudits. Sí que era, però, la revista més audaç que jo coneixia.

Hi havia una secció que es titulava La comisaría de papel, i recollia gazapos (com se'n deuen dir en català?) de la premsa. Potser em ve d'aleshores l'afició a recollir errors de tota mena detectats a la premsa o en qualsevol tros de paper imprès que caigui a les meves mans (ara també els "recullo" pel carrer, sobretot de rètols comercials). I també algunes coses curioses. Fa algun temps en vaig escanejar alguns i se m'ha acudit que el meu bloc podria ser un lloc per compartir amb altres persones els meus gazapos. N'hi ha que, com els bons acudits, cada cop que els veig em fan riure, encara que ja "me'ls sàpiga". Començo avui amb alguns relacionats amb la ciència.



1 comentari:

Moments ha dit...

Gràcies per recuperar-los!
És molt agradable despertar-se entre rialles:-)