diumenge, 15 de juliol del 2012

La ballarina que gira

Ja vaig posar-la fa alguns anys en el bloc, però crec que val la pen recuperar-la tot aprofitant que aquests dies se celebra a Barcelona un congrés de neurociència. És aquesta ballerina que gira contínuament:



Cap a quin costat la veieu girar? En sentit de les agulles del rellotge? En el sentit contrari? O de tant en tant cap a un costat i després cap a l'altre? Veure-la girar cap a un costat o cap a l'altre depèn de l'hemisferi que predomini en el cervell de qui observa la ballarina. En el meu cas no en deu predominar cap, d'hemisferi, perquè tan aviat la veig girar cap a un costat com cap a l'altre.


Nota: La imatge de la ballerina que gira és de Wikimedia Commons i és una il·lusió òptica creada per Nobuyuki Kayahara. Va ser seleccionada imatge del dia el 7 d'agost de 2008.

4 comentaris:

Allau ha dit...

Per més que ho intento, avui només la veig girar en el sentit de les agulles del rellotge. M'hauré llevat amb el peu esquerre.

fra miquel ha dit...

Ara la veig girar com les agulles del rellotge, però altres cops que l'he mirada l'he vist girar en sentit contrari.
Tindrà a veure amb el que estaves fent abans de mirar-la, o amb el cansament?
Una abraçada

Mercè Piqueras ha dit...

Quan jo la miro, normalment primer la veig girar en sentir contrari a les agulles del rellotge. I al cap d'una estona --no sabria dir després de quantes voltes-- de cop gira el sentit de rotació. Però això sense que jo hagi aixecat la vista de la imatge. M'agradaria que alguna persona experta en neurociència expliqués el perquè d'aquest canvi, quins mecanismes del nostre cervell fan que la nostra percepció canviï.

anna ha dit...

A mi també em va canviant contínuament. És curiós perquè quan la veus girar cap a una banda, sembla impossible que pugui canviar, però ho fa! M'encanten les il·lusions òptiques...