dijous, 18 de març del 2010

Bars amb caliu (III): La Hormiga Atómica

Més que un bar es una petita cafeteria que duu el nom de la llibreria de la qual és com un preàmbul. Es troba a Pamplona, en ple barri antic, al carrer Curia, un dels dos que baixen de davant de la Catedral. L'entrada és estreta i en el bar no crec que hi hagi més de cinc o sis taules. En els prestatges al darrera de la barra no hi ha les típiques ampolles de conyacs, whyskies o licors que hi ha a molts bars, sinó un munt de pots de vidre amb tes i herbes per a infusions. I la música de fons és agradable, suau, i a un volum que no impedeix mantenir una conversa.

Hi vaig anar per casualitat. La Hormiga Atómica, que és el nom de la llibreria, havia posat una parada de llibres en el Congrés i en vaig comprar un parell de molts divertits. Volia comprar-ne algun més, i l'endemà de la clausura vaig apropar-me a l'adreça que vaig veure en un punt de llibre. No vaig ser l'única persona que havia anat al Congrés i dissabte feia cap a la Hormiga. Mentre em prenia un te amb canyella van entrar tres noies i un noi de Barcelona que també hi havien participat.

La llibreria no és molt gran, però és del tipus que m'agrada, on no hi ha un taulell amb els bestsellers --o els llibres que les editorials volen que esdevinguin bestsellers-- i on trobes obres que no solen trobar-se en moltes llibreries. Dues vistes de la botiga (en la primera, amb una butaca per poder espigolar els llibres tranquil·lament):





Fotos: M. Piqueras (Pamplona, 13.03.2010)