dilluns, 5 de gener del 2009

La mimosa

Avui la mimosa altiva, se m'ha posat al davant,
tota plena d'arracades i penjolls i fils daurats.
(Joan Maragall?)

Aquest hivern la mimosa del jardí comunitari, que acostuma a florir al gener, ha avançat la seva floració. El 27 de desembre era ja en flor. Sempre que la veig florida, recordo els versos de Joan Maragall (crec que són de Joan Maragall, però no n'estic segura), tot i que aquesta mimosa ni se'm posa al davant --sóc jo que m'apropo fins a veure-la bé-- ni es mostra gens altiva --al contrari, és un arbre de posat modest a costat de l'enorme ficus que té a prop .


Fotos: M. Piqueras (2.1.2009)

3 comentaris:

Xavier Caballé ha dit...

I quin és el vers de Maragall?

Anònim ha dit...

M'hauré equivocat d'autor? He escrit de memòria els versos de la mimosa altiva, que recordo d'un llibre infantil de poesia que corria per casa.

Posaria la mà al foc que en llibre deia que eren de Maragall, però potser m'he confós perquè també té els de la ginesta altras vegada.. els de l'alfàbrega... Si no puc esbrinar-ho, hi posaré un interrogant (l'avantatge de publicar en Internet és que es poden fer esmenes).

Anònim ha dit...

la mimosa em fa pensar en Arenys