dimecres, 21 de gener del 2009

Assetjament telefònic

Ho vaig tractar fa alguns mesos: l'assetjament a què ens sotmeten les companyies que ofereixen alguns serveis bàsics com ara gas i electricitat, però molt especialment telefonia i Internet. Se't fiquen a casa a qualsevol hora del dia; fins i tot al vespre, ja tard, o els caps de setmana.

De vegades, després d'unes setmanes relativament tranquil·les, de cop t'assetgen de nou i per diversos fronts. Aquest matí ja m'han interromput tres vegades. La primera era una dona de Gas Natural que m'oferia calefacció per gas; li he dit que ja en tenia i aleshores m'ha preguntat si tenia aire condicionat. (Al gener!) A bon lloc ha anat a parar! Sóc enemiga de l'aire condicionat, entre d'altres coses perquè sembla que hi tingui una hipersensibilitat especial i em causa dolors articulars i musculars, i perquè cal tenir molta cura amb els aparells que refreden l'aire perquè els seus filtres són un lloc on els microbis proliferen.

Poca estona després m'ha trucat una màquina. És una màquina molt insistent perquè em truca molt sovint. No sé de quina companyia és, perquè penjo tan bon punt sento aquella veu que em diu que té una notícia important per a mi, perquè en la meva zona ha millorat l'accés a Internet. Potser algun dia continuaré escoltant per esbrinar qui em truca i poder fer-los una protesta formal.

La tercera trucada non era de ningú. O potser sí; potser era de nou una màquina. Diuen que en les centraletes on treballen aquestes persones que es dediquen a contractar serveis diversos a través del telèfon, per guanyar temps les trucades es fan automàticament i, si en el moment que algú respon hi ha un operador o operadora lliures és qui et parla (per això de vegades cal dir "Digui!", més d'un cop). Si en aquell moment totes les persones estan ocupades, es talla la comunicació.

També m'han dit, però no sé si és cert, que, d'aquestes màquines que fan les trucades automàticament, n'hi ha que són molt intel·ligent i guarden en la seva memòria que en aquell número hi ha algú per tornar a trucar tan bon punt quedi lliure una línia.

Encara no m'hi he posat, però sovint dic que he d'esbrinar si hi ha un registre on apuntar-se per impedir que t'assetgin telefònicament. De vegades m'entren ganes de connectar el router directament a la línia telefònica, suprimir l'aparell telefònic fix i usar només el mòbil. Però en el mòbil també he patit assetjament, començant per les ofertes que m'envia la mateixa companyia. I no em referiré a l'assetjament comercial i cultural pel correu electrònic, perquè hauria d'estendre'm massa.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Tots estem igual. A mi, en concret, sempre em truquen mentre dino. Jo, a més, no tinc identificador de trucades al fix, perquè encara trobo entranyable allò de la sorpresa, allò de què et diran després de tu haver pronunciat un "Digui?". I, és clar, et passa que et truquen, que no saps qui és i... Voilà! Els pesats de torn.

Sempre els penjo al segon; de tota manera, he de confessar que quan no em truca una màquina, sí que em sap un cert greu ser tan borde: una vegada ja he penjat, m'envaeix el remordiment i penso que, si més no, li hauria d'haver dit diplomàticament a la persona que no m'interessa el servei. Molts d'aquests telefonistes són gent jove que ho compaginen amb els estudis per treure's uns calerons.

Ha de ser d'allò més dur anar trobant gent com nosaltres... Però, és clar... Què hi farem?

Vivir es una casualidad ha dit...

Normalment truquen a les hores que es més fàcil trobar gent a les cases (migdiada...). Es una tàctica comercial emprenyadora. Jo no agafo el fixe mai....de fet el tinc per tenir el router connectat.

Respecte a lo de identificar les
trucades, ho tinguis instal•lat o no, et cobren des de fa poc els 50 cèntims per mes. Has de ser tu qui els truqui per donar-te de baixa d'un servei que no has demanat!! Il•legal!!! No es pels 50 ct....es que 50 ct per mes per tots els usuaris de telefònica son molts diners per una empresa que tant roba...

Tot això de l'assetjament es pot denunciar. Ja va sortir la informació que constituïa una falta i em sembla que si vas a la OCU t'ho tramiten.

Perdó per les faltes....no estic gaire acostumada a escriure en català :-)

Anònim ha dit...

Fa poc vaig adonar-me que Telefònica m'estava cobrant tota una sèrie de coses que mai no he fet servir: contestador automático, llamada a tres, registro de llamada, etc.

Vaig trucar al servei de clients i vaig dir que em traguessin tot això, que l'única cosa que tinc amb ells és la connexió de línia; la resta, amb un altra empresa. Estaré pendent del proper rebut per veure si m'ho han tret.

Anònim ha dit...

Jo també soc una persona que em sento assetjada telefònicament, fins i tot ho fan a hores intempestives i quan he penjat també em queda la mala conciència d'haver estar tan tallant.
Però es que són molt pesats i tothom "regala" duros a quatres pessetes.......Com es deu dir ara això???????