El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

diumenge, 27 de març de 2005

La informàtica, el meu malson

A l'ordinador que vaig tenir des de 1992 fins a 1999 (un Mac L-no-sé-què; potser LC?), li vaig posar Einstein, de nom. Einstein era un personatge que em queia bé, potser per ser un científic capaç de fer una llengota a l'establishment, en aquella famosa foto. Després vaig conèixer un altre caire d'aquell home que no em va agradar gens, el del mascle prepotent en relació a la seva primera dona, Mileva Maric. Fins i tot s'ha dit que algunes de les seves grans idees no eren exclusives d'ell, sinó que hi hauria participat també Mileva. Però, no era qüestió d'anar canviant-li el nom. Vaig pensar que els humans --homes i dones-- tenim tots una mica de Dr. Jekyll i de Mr. Hyde, tot i que hi ha persones en qui predomina més l'un que l'altre.

Al successor d'Einstein, com a desgreuge, li vaig canviar el gènere i li vaig posar Mileva. Vaig decidir que seria femení: una computadora. Després he dessistit de posar noms a ls ordinadores o computadores: ara són el Mac i el PC.