diumenge, 27 de març del 2005

La informàtica, el meu malson

A l'ordinador que vaig tenir des de 1992 fins a 1999 (un Mac L-no-sé-què; potser LC?), li vaig posar Einstein, de nom. Einstein era un personatge que em queia bé, potser per ser un científic capaç de fer una llengota a l'establishment, en aquella famosa foto. Després vaig conèixer un altre caire d'aquell home que no em va agradar gens, el del mascle prepotent en relació a la seva primera dona, Mileva Maric. Fins i tot s'ha dit que algunes de les seves grans idees no eren exclusives d'ell, sinó que hi hauria participat també Mileva. Però, no era qüestió d'anar canviant-li el nom. Vaig pensar que els humans --homes i dones-- tenim tots una mica de Dr. Jekyll i de Mr. Hyde, tot i que hi ha persones en qui predomina més l'un que l'altre.

Al successor d'Einstein, com a desgreuge, li vaig canviar el gènere i li vaig posar Mileva. Vaig decidir que seria femení: una computadora. Després he dessistit de posar noms a ls ordinadores o computadores: ara són el Mac i el PC.