dimarts, 27 de novembre del 2012

Mirant enlaire (XI): un altre mussol en el Raval

En la nostra cultura, el mussol és símbol de saviesa. Potser per això els mussols es passegen pel Raval, un barri que molta gent associa únicament a prostitució, immigració i delinqüència, oblidant que és una zona de Barcelona on es concentren centres de cultura i saviesa: la Biblioteca de Catalunya, l'Institut d'Estudis Catalans, la Reial Acadèmia de Medicina i la de Farmàcia, l'Escola Massana, el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), el Museu d'Art Contemporani de Barcelona, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, diverses editorials, facultats universitàries, la Filmoteca...

L'any passat en vaig descobrir un a la cantonada del carrer del Carme amb el de les Egipcíaques, a la façana del CSIC (amb el temps s'ha anat degradant i ara a penes conserve unes poques xapes de les que es van fer servir per "dibuixar-lo"). Fa pocs dies me'n vaig trobar un altre, també al Carrer del Carme, en el número 47, a la façana de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya (RAMC), No cal mirar molt enlaire, per veure'l; només alçar una xic la mirada. Espero que duri més que el del CSIC. I que els propietaris del mur on es troba (la RAMC) no l'esborrin com si fos una pintada qualsevol.


El mussol

Jo tinc cara de setciències
i visc, de dia, ensopit;
totes les meves sentències
les penso, immòbil, de nit.
Josep Carner


Foto: M. Piqueras (22.11.2012)