El 2004, en inscriure'm per crear aquest blog, vaig haver de posar-li un nom. El títol triat no és original. Fa anys Marta Pessarrodona
va titular així uns articles per al diari Avui, en record de Virginia Woolf, que va anomenar "La lectora corrent" uns reculls de crítica literària.

dimarts, 10 de novembre de 2009

Inventeu un eslògan per a un invent del passat

Avui dia els nous invents que surten al mercat solen anar acompanyats d'una campanya publicitària per promoure'n la venda. Hi ha molts invents tradicional, però, que mai no van tenir una campanya de marketing al darrere. Doncs ara podeu crear un eslògan per un invent del passat i optar a un premi.

divu*Ciencia convoca el concurs Invent-AD, al qual és molt senzill de participar: només cal enviar un eslògan publicitari per a algun dels següents invents: el telèfon, la roda, el telescopi, la penicil·lina, el paper, la màquina de vapor, el microscopi i la bombeta. En el web es pot veure una mostra dels eslògans rebuts fins ara. El premi serà la reproducció artesanal i en miniatura d'un invent (espero que no sigui el paper!)

El concurs és d'abast estatal i els eslògans hauran de ser escrits en castellà o en alguna altra de les llengües que es parlen a l'Estat espanyol; en aquest cas, hauran d'anar acompanyades de la traducció al castellà.

També hi ha la modalitat de participació escolar (ESO, batxillerat i formació professional) en què es busca la millor campanya publicitària per a algun dels esmentats invents. El projecte guanyador rebrà un premi de 1500 euros per gastar en la millora de material científic per a l'escola.

El termini per enviar les propostes a les dues modalitats és el 30 de novembre 2009.

Invent-AD té en compte que enguany, a més de l'any Darwin i l'Any de l'Astronomia, la Unió Europea també celebra l'Any de la Creativitat i la Innovació, dos factors que contribueixen a la prosperitat econòmica i al benestar individual i social.

3 comentaris:

zel ha dit...

Vaja, mira, una bona idea, tot i que estem tan acostumats a aquests invents que se'm fa estrany pensar en una promoció...vaig a tafanejar...

La lectora corrent ha dit...

Zel, sembla estrany --i difícil-- a hores d'ara fer publicitat de la roda o del paper, per exemple. D'altres més recents, em sembla més fàcil. El que està molt bé és que és un concurs al qual es pot participar com en un joc. Cal tenir enginy, però no demana molt de temps.

Met ha dit...

Una bona iniciativa. He estat pensant en invents dque fa anys que són quotidians a per a nosaltres... i la veritat és que m'acaben sortint acudits de mal gust...

Potser necessito uns dies de vacances. :(