dimecres, 31 de juliol del 2013

Moments de juliol

Fragments de converses sentits sense voler, potser perquè les meves orelles hi senten més del compte.

Dues mares parlen del fill d'una, un vailet de nou anys, que deu ser un nen filòsof. La mare diu que un dia el nen va dir-li que, si se suprimissin els diners, tots els problemes de la crisi se solucionarien; no hi hauria classes socials perquè ningú no tindria més diners que altres persones, a diferència del que passa ara. L'amiga pregunta a la mare: "I tu, que li vas dir". I l'altra respon que l'única cosa que li va sortir de dins va ser: "¡Anda, vete a jugar con la playstation!"

Tres dones parlen d'una tercera a qui sembla que una mort ha afectat molt. Diuen que la filla de la dona afectada li deia: "Si hauries d'estar contenta que s'hagi mort la XXXX!". No recordo quin nom van dir, però em va semblar un nom de gat o de gos, i vaig pensar que potser era una animaló que tenia alguna malaltia incurable. Doncs no, es tracta d'una dona que havia estat amant del marit de la que ara està tan trista. El marit fa anys que és mort i ara ha mort la seva amant amb nom d'animal de companyia.

Una dona explica a una altra que li han de canviar la pròtesi, que se li va trencar quan, en sortir de casa, va envestir-la una bicicleta. Vaig pensar que era una pròtesi en alguna articulació del cos. De seguida vaig adonar-me que no es referia a una pròtesi rígida. Una altra dona va preguntar-li si era cert que aquestes pròtesis poden explotar espontàniament. L'afectada va dir que això era un rumor que havia escampat fa anys per la tele l'Ana Obregón, que va dir que a ella li havia explotat una pròtesi mamària quan viatjava en avió, a causa del canvi de pressió.

2 comentaris:

Ofelia ha dit...

A mi m'agrada "parar l'orella". No sols se senten coses curioses sino que se n'aprenen d'interessants.
Bon estiu.

Mercè Piqueras ha dit...

Ofèlia, en realitat, moltes converses que sento no és perquè pari l'orella, sinó perquè el so sempre em distreu de qualsevol altra cosa que estigui fent. No puc evitar-ho i, si vaig en el metro llegint i al meu costat mantenen una conversa, perdo la concentració de la lectura perquè les veus passen a primer pla. De vegades m'emprenya perquè és més interessant el llibre que la conversa veïna, però no ho puc evitar.

Es diferent quan no estic fent res.
Per exemple, a la platja, t'estires al sol, tanques als ulls i sempre t'arriba alguna conversa a l'orella.