dijous, 21 de maig del 2009

Les "low cost", no tan "low"

He volgut treure la tarja d'embarcament per un vol que agafo d'aquí a unes hores per anar a Maó. La companyia és Clickair, la low-cost d'Iberia. He volat alguna altra vegada amb Clickair, però fa temps i em feia fer l'efecte que no era tan diferent de les companyies normals com ho són altres companyies low cost, per exemple RyanAir. Però ja s'hi està assemblant. En primer lloc, els 80 euros originals (amb les taxes incloses) es conveteixen en 88,5 si es paga amb tarja de crèdit

Per agafar la targeta d'embarcament en línia cal pagar, amb preus diferents segons el tipus de seient que triïs; el més barat, 2,25 euros. En fer la reserva del seient m'he assabentat que, si factures equipatge, també cal pagar. I si no ho havies encarregat i pagat en comprar el bitllet, el preu de facturar una maleta és de 20 euros, si ho fas a l'eroport o 10 euros si declares la facturació per telèfon. He trucat al número que diuen (un 807, prop de 40 cèntims per minut), perquè no puc carregar molt de pes i prefereixo facturar la maleta. Després de parlar amb un parell de màquines, una altra veu en conserva m'ha dit que totes les línies estaven ocupades (a quarts d'una de la matinada!) i que el temps d'espera aproximat seria d'uns cinc minuts. O sigui, que uns dos euros, més el valor potser intangible del temps esmerçat. Com que tenia coses a fer més urgents que estar-me cinc minuts penjada al telèfon, ho he deixat córrer, encara que després em costi la broma 2o euros de facturació d'una maleta que, per les seves dimensions, podria dur a la cabina.

3 comentaris:

b-2 ha dit...

SAlutacions,
hauriem ,tots plegats, de lluitar contra les publicitats enganyoses. Jo també n'estic fart de que em prenguin el pel amb els preus.
Crec que ara que estem en temps bastant difícils per moltes empreses seria bo fer una selecció que enfortirà els honestos i afeblirà els "massa espavilats" per dir-ho suaument
una abraçada

uncnoun ha dit...

Jo vaig volar amb Vueling no fa molt i el tema dels recàrrecs per facturar equipatge o per pagar amb tarja de crèdit estaven indicats en el procés de la compra del bitllet. Suposo que no deu ser el mateix cas a Clickair.

Les companyies de baix cost ofereixen els bitllets més barats perquè no ofereixen "per defecte" serveis que si que ofereixen les altres companyies (facturar maletes, facturar desde casa, menjar a l'avió, ...).
Si fas ús dels serveis t'acaba sortint més a compte comprar el bitllet de una companyia tradicional.

Un símil seria el que passa amb l'Ikea:
Si vas a l'Ikea, compres un armari, el carregues al cotxe i te'l montes tu mateix t'estalvies molts diners.
Si vas a l'Ikea, compres un armari, encarregues el servei de transport i el servei de muntatge t'acaba sortint més car que en altres tendes de mobles modulars on aquests serveis son "obligatoris".

Mercè Piqueras ha dit...

Aquestes coses també passen a la perruqueria, si més no a les de dones. Hi ha un preu de base per a rentar i marcar, però si no vols que et rentin amb un xampú que potser no ésadeuat epr al teu cabell has de pagar extra; si vols que et posin crema suavitzant, també. Fins i tot perque et posin laca em sembla que cal pagar (jo no, perquè odio els cabells enlacats i perquè tinc al·lèrgia als gasos que duen molts esprais).

Hi ha perruqueries que tenen uns preus de base molt baixos, però després fan el gra negoci amb aquests complements.

Pel que fa a Clickair, el que em va passar és que vaig comprar el bitllet a través d'edreams i en el procés de compra no vaig veure que em preguntessin si volia facturar alguna maleta.

I sí, podríem fer una llista negra d'empreses que t'ofereixen uns preus i al final les gangues no ho són tant. Em passa amb les ulleres; per més ofertes de preus tirats d'ulleres que tinguin a l'optica que vaig, sempre que les he de renovar em surten per un ull de la cara (potser és adient, tractant-se d'ulleres).