dimarts, 4 de novembre del 2008

El meu país d'enllà

Fa uns mesos vaig esmentar en aquest bloc el vídeo El meu país d'allà que ha fet l'ONG "Aigua per al Sahel", en què una nena originària de Burkina Fasso parlava de les seves dues famílies, l'africana i la catalana, del seu país d'allà i de com la tracta la gent a Catalunya pel fet de ser africana. Ara n'han fet una segona part: El meu país d'allà 2, que presentaran aquesta tarda.

El projecte complet consisteix en cinc documentals d'entre 15 i 20 minuts de durada cadascun, realitzats per grups d'estudiants d'orígens diversos que s'expressen en primera persona i s'encarreguen de reunir materials (cançons, poemes, cartes, dades històriques, socials o geogràfiques, biografies de familiars, etc.) relacionats amb el seu país d'origen. Voluntaris de l'associació "Aigua per al Sahel" els han assessorat en la realització d'aquesta producció audiovisual que després es posa a l'abast de les escoles per ser emprada com a eina d'educació intercultural.

El desenvolupament del projecte pot seguir-se en el bloc El meu país. També tenen un web sobre el projecte. En El meu país d'allà 2 surten nois i noies immigrants de la Xina, Bangla Desh, Marroc, de diversos països de Llatino-Amèrica, i de països de l'est d'Europa (Romania i Ucraïna).

La presentació del documental serà avui, 4 de novembre 2008, a les 19.00, al carrer de les Tàpies 1-3 (molt a prop de la Rambla del Raval). Sento perdre-m'ho, però aquesta tarda és quan em fan els dos foradets al genoll.